fredag 23 september 2022

Rutschkana utför, men bra för miljön blir det!

Miljöpartiet åker ur flest kommuner av alla partier!
Sölvesborg hade lyckan att bli av med dem redan förra mandatperioden.
På frågan varför de försvinner i 33 kommuner och enbart finns representerade i sju av de tjugo regionerna så menar de att de har svartmålats.

För flera år sedan hade jag en diskussion med en då aktiv miljöpartist och det som var slående då, var inkompetensen kring sitt egna parti. Jag påtalade att de främst hade väljare i storstadsregionerna men det ville hon inte kännas vid. Hon var själv hemmahörande i en storstadsregion och när jag pekade på deras egna siffror, att de var starka i just storstäderna så raderades jag.
Varför är de då stora i städerna?

Uppenbarligen tror människor där att mat bara kommer till dem hipp som happ.
Det är inte så.
Människor måste bo på landet och inte bara i städerna, men detta förstår de inte alls.
Att lägga på skatt på bränsle, mat och straffa människor som bor på landet.. det har de ingen förståelse för alls. Ta tunnelbanan!

Att bo på "landet", det behöver inte heller betyda mitt ute i en skog.
Jag bor i ett litet samhälle där vi har en buss i timmen, vilket är bra.
Jag kan ta mig till tåget.
Kan ta mig överallt.
Problemet är att det tar TID.
Sjukt mycket tid!
En resa till Kristianstad där jag studerar tar nästan två och en halv timme OM tåget går som det ska. Väntetider, promenader.. allt tar tid.
Det är inte hållbart med den restiden för en tripp som med bil tar 30 minuter.
Det förstår inte miljöpartiets väljare.

Min framtidsprognos är faktiskt att partiet kommer åka ur överallt.
I framtiden kommer man lära elever i skolan att det fanns ett parti.. men det finns inte längre.
De kommer istället få lära sig att MED är ett riksdagsparti.

Man ska inte bua åt andra utan hurra åt framgångar, så jag hurrar till miljöpartiet!
Grattis till att ni åkte ur 33 kommuner och för att ni finns i sju av 20 regioner!