tisdag 6 september 2022

När lokala journalister är köpta?

Jag kan ärligt säga att jag är rätt dålig på att uppdatera mig i de lokala tidningarna varpå det blir någon dags fördröjning. Hur kan styret bli efter valet?
Ja, den frågan ställde sig BLT i Blekinge och går sedan taktiskt igenom varje kommun.
En intressant vinkel är att journalisten som ständigt skriver om Sölvesborg kommenterades för några veckor sedan av vänner, med orden om att "han är köpt".
Han skriver aldrig något negativt om samstyret i Sölvesborg.
Jag har därefter läst igenom och kollat, och visst stämmer det.
Allt är guld och gröna skogar!

För det där med journalistik.. det är viktigt.
För Sölvesborgs räkning ställs delen såhär:
"Frågan är om Liberalerna finns kvar efter valet?
Kan Miljöpartiet ta sig tillbaka?
Och en tredje fråga är om Medborgerlig Samling får några mandat i detta val dit Emilie Pilthammar anslöt efter sitt avhopp från moderaterna på grund av skandalerna med gruppsexbilden. Det är tveksamt för alla tre partierna då det har vart väldigt tyst från dem".

Detta är så spännande.
Jag fick frågan för något år sedan om jag tror att det hade gjort någon skillnad om någon annan lade ut bilden. Nej, det är mitt svar.
Oavsett vem som hade lagt ut bilden så hade jag blivit plockad.
Jag var redan uteslutningshotad och ledningen för SD i Sölvesborg hade varnat mig för att tycka någonting om deras interna saker. För det var just det. Allting handlade om att SDs starke man i EU.
Ett år tidigare hade en liknande bild tagits så den där offerkoftan som drogs på blir patetisk.
Vuxna människor är inte tvingade att göra någonting och alla som har ögon bör se att ingen tvingades att göra någonting.

Så till denna katastrofala journalistik vill jag tillföra:

Inkompetensen kring vad "gruppsex" är slår högt. 
Jag är ingen expert inom området men jag är rätt säker på att kläder inte ska finnas på kroppen.
Intressant i det hela är också varför BLT skriver om enbart mig?
Är det inte lika lämpligt att ifrågasätta moderaterna då den andra moderaten som var med på bilden belönades och nu har en topposition i partiet?
Som journalist bör man se när det ligger hundar begravda men om man som journalist då är såld.. då är det svårt.
Liberalerna hade en man som inför sina elever drar handen över sitt könsorgan.
På film.
Miljöpartiet som driver en hatsida utan dess like.
Varför nämns inte det?

Jag kan peka på varför och min huvudinställning är att man inte orkar med starka kvinnor. Jag är stark och har flera lager skinn på näsan. Jag backar inte.
Det sista som skrivs är sedan att MED har synts dåligt.
Ja, om nu BLT väljer att inte svara på inbjudan till besöket av partiledaren och därutöver har svårt för att ta in insändare? Vad ska vi mer göra?
Som lokal tidning har de en guldchans att göra ett reportage men väljer att inte göra det.
Istället för att beskriva vad smastyret inte har gjort, så berättar man att de nästan har uppfyllt allt de lovat. Tvärtemot vad en kritisk och icke köpt journalist skulle gjort.

Detta kallas för dålig journalistik.
Så om BLT nu måste ta med ordet gruppsex, så bör de också - i samma andetag - berätta om liberalen som rör vid sitt könsorgan och ynkryggen som inte står för vad han gjorde men belönades med en hög position. Miljöpartisten som kräker över alla. Det är fruktansvärt illa men vänta och se.

MED är här för att stanna och vi är varken rädda, överkänsliga eller backar för att få mer i lön.
Våra åsikter är helt enkelt inte till salu och hade det varit något råg i ryggen på den så kallade journalisten så hade han tagit tillfället i akt och gjort ett reportage om politikens nya marknad istället för att trycka ner på saker för att jag är jag.