tisdag 20 september 2022

Kar(m)a?

Det var så roligt, jag måste skratta..
Faktiskt jätteroligt.
Moderaterna har minskat på alla fronter.
I kommunvalet, regionvalet och i riksdagsvalet.
Allting har sin storhet och uppenbarligen börjar människor inse vad som händer bakom kulisserna.
Moderaterna kommer aldrig mer få den roll de tidigare hade, utan SD kommer ersätta dem och andra partier kommer att bana vägen framåt.

Analysen för Blekinge är spännande för ett parti utan någon form av självinsikt.
Jag ska göra en kort sammanfattning:
Jag var en av de mest kryssade och jag skulle väck så fort de fick chansen.
Den chansen kom med min dåliga humor, inte på grund av att jag saknade varken kunskapen eller kompetensen. Ung, kvinna och skinn på nästan. 
Inte populärt.
De som sedan envisades med att det var för att jag var fruktansvärd, kan ju i samma stund då ställa sig frågan hur någon på samma bild som ständigt bevisar en dålig människosyn, tar sig högre upp när jag fick gå. Det handlade i grunden inte om bilden.
Det handlade om helt andra saker.

Emma Stjernlöf.
Samma visa men på andra sätt.
Hon skulle bara bort.
Att hon hade flest kryss spelade ingen roll för hon var inte värd vatten för sina partikollegor.

Camilla Brunsberg.
Hon flyttades ner för att "rätt" personer skulle fram.
Väljarna visade här vad som gällde och det tackar jag för!

Alexander Wendt.
Tidigare gruppledare i regionen och en av länets mest kryssade moderata politiker.
Tillhörandes Karlshamn så fick han inte ens vara med på listan.
Han var ju ett hot mot de andra så kallade toppnamnen.

Ovan ser vi hur moderaterna arbetar och där har vi förmodligen också anledningen till det ständigt minskande stödet. Människor börjar se igenom fasaden.
Insikten kring detta är helt bortblåst hos partiet själv.

Moderaternas högsta namn säger i en intervju med P1 härom dagen att anledningen till att SD i Sölvesborg blivit stora är på grund av moderaterna.
Självinsikt?

På regionplan säger man istället att det handlar om att KD inte varit ärliga. 
Jag förstår att KD och Centern har gjort som de har gjort i region Blekinge.
Moderaterna har enbart lyckats med konflikter och ständigt visat på att enbart dem som verkligen är vänner med "rätt" personer tar sig fram.
Så har det alltid varit.

Det jag myser med, efter över tjugo år i det partiet, det är att de interna striderna som funnits tidigare.. de är nu ett minne blott. Det kommer ske ett världskrig bakom kulisserna och det kommer enbart barka utåt.
Samtidigt kan jag sitta i min mysiga roddbåt med mina övriga partikamrater och njuta av att det faktiskt finns partier med bra politik, där människor inte är beredda att hugga ner någon annan för att själv få det bättre. MED, dit kommer människor som tänker till komma.
Förr eller senare.

Stort lycka till i den nya konstellationen för Region Blekinge!
Jag kan bara kalla detta för karma.