onsdag 24 maj 2023

Bara i Sverige.

Frågan alla bör ställa sig är vem som egentligen är ansvarig.
Vi har ett politiskt system som nämligen friar alla, då de inte har tänkt efter innan.
I Sverige är det nämligen politiken som styr upp allting.

Polisen hittade knarket och bytte ut det mot socker.
Langarna hämtade sedan vad de trodde var knark och tog det med sig hem.
Väl där gör polisen en razzia och finner sockret.
Sockret som langarna tror är narkotika.
På grund av att polisen hade bytt ut knarket mot socker, så frias nu de som hade med det att göra.
För varenda logiskt tänkande person så är detta fel.
En enda person jublar och det är langaren.

Detsamma hände med vapen.
De byttes ut mot låtsasvapen i identiska kopior men istället för att då döma personerna till långa straff så frias de med motiveringen att vapnen inte var äkta. Ingen kan bli dömd för att springa runt med ett leksaksvapen. Poliserna som tog dessa beslut har förmodligen räddat många liv och jag anser att detta arbete är helt korrekt.
Självklart ska de byta ut varorna om de kan.
Allt annat hade varit vanskligt!

Detta är så urbota korkat och visar med tydlighet på att de som skapar lagarna inte kan.
Detta är nämligen inte polisens fel.
De arbetar efter de direktiv de har fått.
Det är inte domstolens fel för de följer lagarna.
Så vems fel är det?

Jo, det är våra så kallade politikers beslut.
Sveriges riksdag eller EU kommer med direktiv och lagar.
Har de utbildning för detta?
Nej.
Vem som helst med vänner på rätt ställe tar sig in där, varpå vi har lämnat det viktigaste som finns åt ett gäng med noll koll på hur konsekvenserna av olika beslut blir.
Som en rysk roulette.
Skulle det då fungera såhär inom någonting annat?
Absolut inte.
Jag går inte till en läkare utan utbildning.
Jag lämnar inte mina barn till en skola utan rätt personal, för då byter jag skola.
Får jag inte rätt hjälp av juristen så går jag till en annan.
Det är inte svårt!
Varför ska vi då låta våra lagar bestämmas av människor utan adekvat utbildning!?
Resultatet blir därefter.

Tjuvar och banditer går fria, men F*N hämta hem den som skulle köra för fort eller missa med en skatteinbetalning!
Sverige.