tisdag 16 maj 2023

Högutbildade till Sverige?

Regeringen vill nu locka högutbildade människor till Sverige genom enklare regler och snabbare besked. Jag kan inte annat än att hålla med men tycker att man ska se allting ur ett fåelperspektiv.
Vad har vi att erbjuda i Sverige?
Skatt.
Kom hit och jobba!
Är du duktig och arbetar mycket så kommer vi ta hälften av dina pengar.
De pengar du har kvar tvingar vi dig att ge staten de också, men då kallar vi det för moms.
MEN, det är ändå skatt.
Sverige - skattetyngdernas land.
Jag älskar Sverige!
Mitt kära hemland, men jag har sett andra delar av världen också.
Jag har rest väldigt mycket och spenderat stora delar av min uppväxt i Spanien.
Ett land med annat tänk, men jag har inte sett problemen.
En skola med uniform för att alla ska värderas lika.
En skola med mycket mer krav.
Ett land med mycket mindre skatt.
Marginalskatten i Sverige är högst i hela EU!

Hur ska man då göra för att få hit bra arbetskraft?
Jag anser att hela systemet måste göras om.
Det mesta är ok här, men mycket håller inte den nivå som borde hållas med tanke på de skatter vi har.
Vi har inte bäst sjukvård eller bäst skola.
Vi är inte bäst på någonting, men vi vill att människor ska välja Sverige när de med sin utbildning i bagaget ska välja ett arbete och land att bo i?

Sverige är fint.
Fantastiskt vackert och öppenheten kring det fria ordet är otrolig!
Vi piskas inte av religiösa regler eller ledare, får tycka som vi vill och provocera så länge vi håller oss inom vad den svenska lagen säger.
Det är bra med Sverige!
Jag tror dock inte det lockar arbetskraftsinvandring.

Se över det svenska skattesystemet och däri måste man börja med att se vad skattepengarna går till. Medborgerlig Samling gjorde redan för flera år sedan en lista på 60 myndigheter som kunde läggas ner. Där börjar man. När de är borta så kommer det finnas väldigt mycket pengar över, pengar som är arbetande medborgares pengar.
Se till att ge tillbaka det genom sänkta skatter!

Du kanske har studerat länge och har en hög lön, men det ska enligt mig inte innebära mer skatt. Dessa personer har ofta mer i lån och ska inte straffas för det.
I landet Sverige blir du straffad för att vara duktig och göra det som majoriteten borde ha gjort.

Gör om och gör rätt!