fredag 12 maj 2023

Shameless winehore.

Var går gränsen för något är kul eller bra?
Tänk tanken att jag lyckades vara med på nästan varenda kvällstidnings framsida för att jag skämtade om kvinnans rätt att själv få bestämma över sin kropp. Det blev världens liv!
Det var fruktansvärt att jag hade den dåliga humorn att jag skämtade om sex och dessutom skyddade någon från sverigedemokraterna.
Jag var fruktansvärd.
Hemsk.
De som kunde kasta sten kastade i många fall och hoppades på att deras egna fadäser skulle försvinna i mängden. En av dem var nuvarande finansminister Svantesson som precis samtidigt hängdes ut för att hennes dotter hade fått en lägenhet under bordet.. det försvann.
Det var ju mycket värre att jag skämtade.
Det var hemskt.

Att barn läser böcker tycker jag är jättebra och debatten måste vara öppen.
Vill du vara trans?
Var det.
För mig spelar det ingen roll, men någonstans ska man sätta saker i ljuset av andra saker.
Om jag klädde upp mig i sexiga underkläder, kallade mig för Shameless Winehore och sedan ville undervisa barn kring människovärde.. tror någon på fullt allvar att jag hade fått ha kvar mitt arbete som lärare då?
Självklart inte.
Det hade blivit ett ramaskri!

Trans innebär att du klär dig som kvinna om du är man, eller som man om du är kvinna. Vill du göra det så gör det! För mig spelar det ingen roll alls vad du är.
Faktum är dock, att om någon gräver upp din kropp om hundratals år så kommer de definiera dig som man eller kvinna. Biologiskt är du en XX eller en XY. Hur du sedan klär dig, det är en annan sak.
Måste man då som trans vara så utmanande?
Nej, jag tycker inte det.
Måste du vara på ett speciellt sätt som homo eller hetero?
Nej, absolut inte.
Jag anser dock inte att man ska pracka på barn ett tvång kring vissa saker.

Att kalla sig Shameless eller Shameless Winehore.. gör det, men inte för barn.
Jag tycker inte att barnen ska lära sig detta i onödan för det kommer tids nog ändå.
Du släpar inte med barn in på en strippklubb eller vissa tillställningar, för det passar sig inte.
Vissa saker finns på egna sidor eller kanaler av en anledning.

Och då till kontentan av detta.
Du är trans och vill ha detta namn, och också läsa böcker för barn.
Gör det!
MEN, svenska skattebetalare ska inte finansiera detta.
Det är för mig fel för jag anser att våra skatter ska gå till välfärden.