onsdag 31 maj 2023

Dags att öppna mentalsjukhusen igen?

Bevara våtmarkerna.
Jag tittar inte på tv utan läser bara nyheterna konstant hela tiden.
Det gör också att jag inte har någon koll på diverse program och Lets Dance är ett program jag har hört talas om men aldrig har sett. Nu får programmet mycket reklam, vilket är betydligt bättre än att ge den till personer som inte verkar förstå någonting.

De är hellre hatade av en liten grupp människor, än hatade av en hel generation i framtiden..
Det känns väl tryggt?
Detta är alltså gruppen som limmar fast sig i motorvägar, stormar alla stora tv-program och stör ut trafiken i våra storstäder. Människor som uppenbarligen inte förstår vad som är fel på alla andra.
Om man då lever i en verklighet där ingen annan förstår..
Kan det då vara så att det är alla andra som faktiskt förstår, och just du som inte gör det?
Rädda våtmarkerna har inte koll på vad merparten av människor verkar känna: Håll er borta från tv-programmen!

En person som har en uppfattning om världen, men som inte delar andras inställning av densamma - är kanske inte frisk?
Förr fanns det mentalsjukhus som tog hand om människor som hade bekymmer eller behövde extra hjälp. Idag går dessa människor med i grupperingar som dessa.
Antingen blir man huligan, nazist eller aktivist.
Allt handlar om en känsla av gemenskap.

För ärligt talat.
Kommer någon i framtiden hålla denna Tina ansvarig för hur det ser ut om hundra år!?
Knappast.
Alla är döda då.
Hon också.
Om planeten går under om hundra år.. vad ska hon göra!?
Jag är alltid nervos och fick veta att jag har generellt ångestsyndrom, GAD, för många år sedan.
Detta är dock helt meningslöst att oroa sig för så inte ens jag bryr mig.
Jag behöver inte storma varken tv-program eller gråtandes limma fast mig i motorvägen för att känna att jag lever.  Lev nu, dö sen.
Någon borde lära aktivisterna det.
De kan nämligen inte göra någonting åt varken våtmarker eller Kinas styre.