tisdag 20 juni 2023

En framtida statsminister.

Tiden har nu gått och det är några veckor sedan namnet Thor cirkulerade i media.
Killen som fuskade och myglade inom moderaternas ungdomsförbund.
Partiet i stort gjorde som de brukar göra och lägger locket på.
De slutar att svara eller tycka någonting.
Igår kom plötsligt nyheten att partiet inte tycker att något fel har begåtts.

Det positiva med internet är att det mesta finns kvar.
Det går inte att glömma eller låtsas som att det inte har hänt, för gamla program och artiklar är tydliga.
Det Thor har gjort inom ungdomsförbundet nu.. det gjorde både Reinfeldt och Kristersson på nittiotalet.
Exakt samma spikraka karriär efter att ha kuppat.

Att kuppa, det innebär att man fuskar fram sig själv genom att med lurendrejeri och ynkrygghet ta sig fram. Man ljuger allt man kan och blånekar när det passar sig.
Man ser till att människor röstar på just dig och visar sedan en fasad utåt.
Ett leende.

Tro mig.
Efter alla år inom moderaterna så är jag helt säker på att jag innan jag dör kommer att få se Thor som en kandidat till partiledarposten. Det är nämligen dit alla tar sig som kan mygla och fuska.
Det bevisar även en hel del om de som nu sitter överst i hierakin. Att de inte hittade några fel är ju inget konstigt, för då skulle de ju kritisera sig själv i samma andetag.

Efter valet 2010 så ringde jag moderaternas kansli i Stockholm och ifrågasatte hur det interna "demokratiska" systemet fungerade. Jag blev lovad att det inte var så i hela Sverige som jag beskrev det i Blekinge. Samma moderaterna som nu sitter på toppositioner i Blekinge läns olika kommuner, var då delaktiga i att plocka bort alla obekväma människor.
Kvar vill man ha dem som inte säger emot och de sitter nu i topparna, styrda som marionetter med en hög lön. Jag sa till dem på kansliet, att om det är så i lilla Blekinge, så måste det vara värre ju längre upp man tar sig.
De sa att det inte var så.

Min övertygelse står fast.
Ju mer du fuskar, myglar och klappar medhårs.. desto längre upp tar du dig.
Desto mer värd är du i partiet där ingen får ifrågasätta eller tänka själv.
Detta är det bästa med denna blogg!
Jag kommer hänvisa till detta inlägg när Thor först tar sig in i riksdagen, sedan kommer med i partistyrelsen, tar någon hög post och sedan kandiderar till partiledare.
Han kommer ständigt vara uppbackad av övriga som kan tjäna på det.

För mig finns det ett sätt att få bort dessa människor: Sänk de politiska lönerna drastiskt.