lördag 28 april 2018

Snapphanar och svenskar.

Vi tänker inte stillatigande stå och titta på när det land som en gång var vårt tvingades till Sverige. Trots att vi kallat oss svenskar i många hundra år kan vi inte komma över skammen det genererade när många tvingades lämna sitt land.
Svenskar tog våra hus och nu är det dags att göra upp!
sr.se

Vi samlas till protester, samlar däck och tänder fyr.
Vi kastar brandbomber och när vi sedan blir attackerade protesterar vi högljutt!

Över hela världen finns det länder som har varit i krig.
Det gemensamma problemet för att det inte ska bli fred är att man tror på systemet som var eller tänket öga för öga.. Hatade min farfar någon så är jag tvungen att hata dem jag med!
Jag är faktiskt dansk i grunden!
Jag hade aldrig Vasa som kung men trots det tvingas jag läsa det och fira min så kallade nationaldag på hans kröningsdag.
Jag väljer dock att svälja den förtreten.
Jag anser mig kunna ställa mig över detta för i slutänden lever ingen idag som kan hjälpa hur det var då. Varje enskild individ måste stå för vad den gör och när man går över gränsen för vad som är ok måste man också ta konsekvenserna.

Några frågor som dyker upp med denna artikel är:

  1. Om du är 25 år, har du inget arbete att vara på mitt på dagen?
  2. Du föddes 45 år efter att landsgränserna ändrades. Vilket är ditt problem med det idag?
  3. Citat från artikeln "Jag ångrar ingenting. Om jag var tillräckligt frisk skulle jag gå tillbaka och kasta sten och elda bildäck nästa fredag igen".
Palestinierna har bestämt sig för att protestera på gränsen till Israel varenda fredag fram tills årsdagen av FNs beslut om Israels existens.
Jag har ingenting emot det för självklart ska man kunna demonstrera!
Problemet blir när man inte gör det fredligt.

Vem gynnas av att det springer några och kastar brandbomber?
Eldar däck så att de ska kunna ta sig närmre gränsen och kasta saker på Israelerna?
Jag har full förståelse för att de försvarar sig.
Det hade jag med gjort om någon hade anfallit mig men jag hade aldrig någonsin kastat något på dem. Varför reagerar inte alla andra, på samma sida gränsen, och plockar bort dem som inte sköter sig?
Det blir ett oerhört problem när människor inte försöker stoppa dem för kontentan blir då att de håller med dem som beter sig illa. De anser att de gör rätt.


Märkligt är ändå varför Sveriges radio väljer att göra ett snyftreportage om denne kille.
Han har valt och satte sig i denna sitsen själv.
Tänk om vi fortsatt kriga om Sverige, vart hade vårt land varit då!?

Killen, och alla andra som skadades, borde skaffa sig ett arbete istället och se till att landet tar sig upp på fötter.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6937227
Han är en av tusentals skadade