lördag 21 april 2018

"Vi trodde hon ville gifta sig".

Sverige, Sverige älskade land..
Jag blir så ledsen när jag ser resultatet av denna dom.
Den bror och de kvinnor i flickans närhet, som såg till att hon gifte sig, frias.
De trodde ju att hon ville gifta sig!
svt.se

Bara det faktum att man inte får gifta sig i Sverige förrän man är arton borde per automatik upplösa äktenskapet och spärra in dem som orsakat det. 
Tjejen som har gift sig är femton år!
Femton!
Då går man i åttan, ska börja i nian, och det största beslutet man har är vilken linje man ska gå på gymnasiet. Inte vilka bröllopskläder eller vilken man som man vill leva med.
Det är absurt.

Alla friades då det inte kunde bevisas.
Socialtjänsten tog flickan och familjehemsplacerade henne vilket jag anser vara helt rätt.
Det borde vara självklart att hon inte kan bo med sin familj.
Beroende på vilket land hon tillhör så bör det dessutom ordnas så att äktenskapet upplöses. Det gäller inte enligt svensk lag men inom många kulturer står det egna tänket en bra bit över vår svenska lag.
Hon är femton år!

I detta landet pratar vi vett och brett om hur bra vi är.
Vi gillar barnkonventionen och tror på barnets bästa.
Men hallå!

Flickan anses tydligen vara tillräckligt gammal för att inse att hon är gift, släkten frias för de trodde att hon ville gifta sig fast att lagen säger nej.
Samtidigt räknas pojkar från Afghanistan som barn och ensamkommande trots att de bevisats vara betydligt äldre än de säger. De ska få gymnasiegång och uppehållstillstånd.
Försök förklara den ekvationen för mig för jag förstår den inte.
Hon räknas som vuxen men de som barn.

Det absurda landet Sverige.