onsdag 23 november 2022

Rätten att få bli svensk?

Anhöriginvandring.
Absolut inget jag har ett bekymmer med för jag förstår att man vill ha hit sin familj.
Jag förstår att släkten vill vara tillsammans!
MEN.
I det innebär det INTE att man ska leva på människor i Sverige.
För mig betyder nämligen anhöriginvandring att du ska få slippa bomber och granater, inte att du ska kräva en massa rättigheter i ett land där du inte har bidragit med en enda skattekrona.

Just detta är ett bekymmer, för människor vill inte se fakta utan går istället på känslor.
Jag är rätt så känslokall i just detta, för enligt mig handlar detta om pengar.
Den välfärd Sverige har kvar ska räcka och fungera till många.
Tyvärr har vi en mängd människor som Reinfeldt släppte in, och som fortfarande inte är fungerande i det svenska samhället.
Tycker du att något då är fel?
Ta det med de personerna.

Det svenska systemet är fel, men dessa människor utnyttjar det.
Jag har skrivit det tidigare och kan upprepa det hur många gånger som helst.
På nittiotalet tänkte vi och gjorde på ett annat sätt.
Människor fick ett arbete och lärde sig både samhället, kulturen och språket genom arbetet.
Idag ska de som kommer till Sverige tryckas ihop i boenden med en minimilön.
Där anses det att de ska vara tacksamma för att de kom till detta iskalla land i norr.

Jag trodde fram tills för några år sedan att det där med anhöriginvandring var stenhårt och att få undantag gjordes. Tiden har visat att det är tvärtom.
Om reglerna hade ändrats så att den som tog emot familj och släkt i Sverige, på ett papper tog ansvar för dem som kom så är jag med på detta. De anhöriga skulle samtidigt skrivit under papper på att de inte får utnyttja någonting av den svenska välfärden - frånsett sjukvård när den behövs - på minst fem år?
Någon tidsgräns iallafall.
Ta bort incitamentet för att människor ens ska få tänka tanken om att vara bekväma i en soffa.
Gör det istället så jobbigt att det enda valet är att arbeta om man vill ha en lön!

På detta sättet hade vi fått in människor i Sverige som är beredda att bli en del i detta stora system som till skillnad från många av de länder som människor flyr ifrån, väljer att placera sina äldre på hem och de små barnen på dagis. De har en kultur där familjen hjälper varandra så låt dem göra det i Sverige också. Här är de trygga och slipper vara rädda, men de ska få kämpa ihop för att få bli en del av samhället.
Den dag de har arbetat ihop pengar och blivit en del av skattesystemet... då kan de också sätta krav på vad de vill ha. För mig blir det inte svårare än så.

För nästan tio år sedan kallades jag för rasist på grund av dessa tankarna.
Idag tror jag att de flesta faktiskt håller med mig.
Genom kraven kan vi sortera agnarna från vetet och då blir det bra för Sverige.