onsdag 9 november 2022

Under folks värdighet att tycka annorlunda?

Hot eller löfte?
En spännande fråga som är upp till den som får informationen att tolka.
Spännande är åtminstone att se hur människor kan bli kränkta över att andra människor tänker själv och inte låter sig styras, för tydligen är det ok att manifestera för allting.. men inte för ett nytt styre i Sölvesborgs kommun.

"Jag trodde det var under folks värdighet att bete sig så här, säger moderatledaren Kith Mårtensson".
Så här - det är alltså att tillsammans manifestera.
Om alla istället hade stått där och vajat på en prideflagga?
Hade det varit en godkänd manifestation då?
För mig veterligen deltog moderaterna i Sölvesborg när det begav sig efter sommaren.
För vad står prideparaden för?
Jo, det är ett evenemang där "homosexuell, bisexuell, trans och queer (HBTQ) social acceptans, självacceptans, framgångar och rättigheter står i centrum" enligt Wiki.
Då är det ok att manifestera.
Det är dock så att det är en rättighet och inget någon politiker bör kränka eller se ner på.
Man kan se det som glädjande att människor faktiskt engagerar sig så mycket i något de vill se en förbättring i.
För, just detta var väldigt osvenskt.
Det är inte något vi brukar göra i Sverige.

Jag var inne på torget för jag tyckte det var viktigt att visa sin ståndpunkt.
Jag såg inga som stod och hatade varandra.
Jag såg inte heller någon som uppenbart betedde sig illa, utan det var en lugn manifestation där människor enades i att det har varit bra - men inte längre.
En röst på moderaterna har blivit en röst på socialdemokraterna.

Socialdemokraternas väljare i sin tur verkar vara väldigt tysta men å andra sidan går de ifrån att vara utanför till att styra kommunen. Moderaterna styrde redan men valde att fortsätta, fast med en såld själ. Är det verkligen någon som tycker att detta är bra!?
Jag tror de personerna är få.
Att sedan offerkoftan åker på.. tja.
Den fanns inte där för någon annan tidigare utan tvärtom, så valde man att vara en del av hatet.

Sprids det lögner?
Det är möjligt.
Jag vet dock att varenda sak jag skriver eller påstår, det är sant och något jag kan gå i god för. Det är nog värre för den som kanske har småsaker i bagaget som inte dragits upp i ljuset.
Ryktet om att vara konstant sur är kanske inte så svårt att förstå.
Mitt glas är halvfullt, och för tillfället är det av favoritdrycken.

Jag anser inte att det är under folks värdighet att manifestera.
Det är en självklarhet i en demokrati och något positivt.