tisdag 29 november 2022

Halleluja!

Halleluja!
Halleluja, Halleluja, Halleluja, Hallelelujaaaaa!
Sölvesborg har fått sitt bruna styre tillslut och som seden säger så önskar jag dem självklart lycka till. Det är min kära hemkommun som jag alltid har bott i och självklart vill jag att allt ska bli bra.
Tydligt.

Starten har dock inte suttit så fint och senast dagen innan mötet igår lanserades lögner på löpande band. Hur utsatta har egentligen de som kraschar kommunen varit!?
De fick sina utemöbler slängda i havet?
Faktumet att det inte bara var ledamoten som fick saker kastade i hamnen denna kväll glömmer man att nämna. Att busskuren och andra saker kastades i hamnbassängen eller att två byar vandaliserades samma kväll... berodde det på kommunens styre?
Jag skulle då vilja veta namnen på de där ungdomarna som lekte bärsärkar för det är inte många i den åldern som är så intresserade av det där med politik. 
Vid detta tillfälle har de varit så upplysta att de på grund av politiska tankar förstör två byar, men en person anser att det var mor just denne hotet kom.
För vad är då hot?

Hot för mig är när man direkt säger att man ska döda eller skada någon.
När man bestämmer sig för att tårögt och högljutt berätta hur utsatt man är så faller hela poängen. Offerkoftan klär inte många och de som verkligen skulle kunna tänkas vara offer, de blir ofta väldigt upprörda om de skulle få hjälp och hamna som offer. De vill helt enkelt klara sig själv.

Så nu har vi ett styre som absolut inte, ideologiskt, fungerar ihop.
Styrt av två personer som är mer ökända än kända.
De har lovat att hänga upp prideflaggan - vilken kisokvältare!
De har även lovat att öppna upp för invandring till kommunen, trots att moderaterna på riksplan säger tvärtom. Trygghetsvärdarna.. det blir intressant.
Media har ju snällt nog tagit bort lite historier där också.
Bokskogen vid Vitahall.. detta tänk som inom socialdemokraterna har genererat tre olika beslut på några år. Åsikten är till salu.

Så vad återstår?
En hel hög med människor som inte förstår vad som hände.
Makt och pengar.
Det styr och för mig saknar människor som gör såhär ryggrad.
Det är väl förmodligen det man kan förvänta sig när ett parti styrs av en topp som gråter sig ur motgångar offentligt, kommer från vänstern, liberalerna och socialdemokraterna... och sen ska styra upp moderaterna. Det blir väldigt spännande att se.

Jag poppar popcorn och ser hur detta ser ut framöver.

Lycka till!
Halleluja!