torsdag 24 november 2022

Och vilka aktiviteter gillar du privat i sängen?

Relevans.
Ett för mig väldigt viktigt ord när man tänker på och funderar över saker.
Måste jag veta exakt alla detaljer kring allting?
Är det relevant att veta vad jag gör när jag stänger sängkammardörren eller vad jag har för produkter i mitt kylskåp om någon vill veta om jag är en bra lärare?
För mig är svaret enkelt.
Det är oviktigt.
Väldigt oviktigt.
I en undersökning kring vanliga kylskåpsprodukter eller sängkammarvanor så ok, men annars inte.

Om du då ska bli partiledare för centerpartiet.
Är det verkligen relevant att veta hur du som person skulle ställa dig till att viga homosexuella ifall du någon gång i framtiden ska bli präst eller agera som en?
Mitt svar: Det är inte relevant.
Är det viktigt om personen i fråga kan tänka sig att gå i ett pridetåg?
Mitt svar: Det är väldigt oviktigt.

Vad skulle då kunna vara viktigt att veta om en partiledarkandidat?
Enligt mig:
Hur ställer du dig som person och eventuell partiledare till..:
Konflikten i Iran.
Svälten i Somalia.
Konflikten i Ukraina.
Rysslands agerande kring Raoul Wallenberg?
Precis VAD SOM HELST är viktigare än frågorna han har fått svara på.

Detta visar dock precis det som så många redan vet:
Centerpartiet är inget regeringsbärande parti.
De vänder kappan efter vinden och står inte upp för saker som kanske är viktiga på riktigt.
Jag känner centerpartister som är fantastiska på alla sätt (jag menar bland annat dig Malin) men som medlem i detta parti bör man verkligen ställa sig frågan om relevans.

Värst av allt är sedan att kandidaten själv sedan faller i fällan för att säga att SJÄLVKLART så ska han gå i pridetåget! Med glädje dessutom.

Är frågorna som denne kandidat nu blir kända för.. är de verkligen relevanta!?
Sila mygg och svälja kameler.