fredag 11 november 2022

Är du en bättre människa om du är troende?

Tänk på dig själv och fundera över vem du är, hur du skulle beskriva dig själv och vem du vill att andra ska se dig som. Vilka ord skulle någon annan beskriva dig med och vilka ord skulle du beskriva dig själv med?
Många har åsikter och som jag har skrivit tidigare så är vissa åsikter värre än andra.
Åsikterna är helt enkelt värre om de kommer från det högra hållet jämfört med det vänstra. Hatet mot mig kom från det vänstra hållet - alltså är det oviktigt.
Media fylldes av hat.
"Rätt" hat.
Den stora delen åsikter idag, mot styret som ska ta över i Sölvesborg, kommer från den högra sidan.
Alltså är hatet värre.
MYCKET värre!

Konstruktiv kritik fanns inte för fyra år sedan - bara hat.
Nu kan människor uttrycka att detta inte är ok.
De anser att moderaterna har svikit alla sina väljare och ljugit.
Självklart ska man inte hota men att uttrycka sig med negativa ord kallas för kritik.

Det som händer nu är fruktansvärt!
Det tycker den moderata ledningen bestående av en före detta vänsterpartist, en före detta socialdemokrat, en före detta folkpartist, en som gråter för positioner och en som kursat sina företag.

Min gissning är att ytterst lite av det som sägs kommer fram.
Det finns alltid människor som inte kan tänka rätt och som hotar, beter sig illa och inte bryr sig om andras åsikter.
Då ska man dock ha helt på fötterna att av dessa så är två delaktiga i att själv sprida hat, inte bry sig om gruppens åsikter alls och flera av dem skriker diverse okvädesord på varenda fotbollsmatch de går på.
Är det ok att hata där?
Tydligen.

För mig är det tydligt vad som är viktigast, oavsett vad dessa människor säger.
När man inte för fram någon politik alls utan är beredd att sälja allt man står för, då man vill ha en hög lön.. det är fruktansvärt, då är man till salu.
Vilka som sedan tjänar på detta?
Det vet vi när positionerna sätts ut.
Ordföranden för kommunfullmäktige vet vi redan.
De andra?
Det återstår att se men kommuninvånarna ska se att de kommer få betalda positioner.
Det är nämligen bara det som räknas.

För mig är det så att ju mindre du är inombords, desto mer hat sprider du.
Desto lättare har du för att sätta en kniv i ryggen på andra, ljuga hejdlöst och ta på dig en offerkofta. För den där offerkoftan är en ridå av narcissism som är allmänt känd.
Felfri?
Jo, men så tänker nog alla som anser att de är djupt troende.

För mig ska troende människor vara de som är snällast, ger av sig själv, aldrig trampar på andra och absolut inte sätter sig själv framför andra.
På bilderna i media har jag inte sett en ledare som lever så.
Jag ser en människa som påstår sig vara just detta, men som en av dem som träffat denne kan jag inte på något sätt se någon sanning i detta. 
Tvärtom.
Jag ser skenhelighet.

Om fyra år får vi se vad som händer.