torsdag 3 november 2022

När hatet är fel.. då är det rätt?

Röda versus blå.
Inget konstigt i svensk politik för så har det sett ut i många år.
Vad är det då som händer nu?

Jo, min tolkning är att hat delas upp av media.
Visst hat är ok, medan annat hat är fruktansvärt och fel.
För fyra år sedan kom en hatstorm utan dess like.
SD och M, med mig i spetsen, gick ihop i Sölvesborg.
Ingen dans på rosor kan jag lätt påstå för hatet höll på i månader och när det äntligen började lägga sig så tyckte jag att jag var rolig. Människor väljer då att se "vänstersidan" istället för att förstå vad jag menar.
Jag protesterade mot att andra människor ska bestämma över kvinnans kropp, men det var ju inte intressant för media. Eller hatarna.
Hatarna var ju främst från vänsterkanten.
Därmed är den godkänd.
Den som klarade sig hängde andra och snyftade själv.

Vänsterkantens hat drev även meeto-rörelsen och Black Lives Matters.
För tänk på det, helt ärligt.
Bryr just du dig om vilken färg någon har?
Jag har aldrig brytt mig utan ser värderingar istället.
Alltså är alla människor viktiga, inte bara några.
Och meeto.
Hyckleri deluxe på den!
Om det var så att alla hade blivit utsatta för behandlingen Harvey Weinstein stod för så hade jag förstått det, men plötsligt var det meeto på att någon hade råkat röra din axel i trängseln i kassakön.
Det gick till överdrift och det som från början handlade om att kvinnor hade blivit regelrätt våldtagna blev till de lättkränktas Messias.
Meeto till alla på jorden!

Så är hatet jobbigt?
Ja, det kommer alltid.
Spelar det då någon roll varifrån det kom?
Självklart!

Så varför bryr sig media om en äldre dam som vänt kosan för pengar och makt?
Som säljer ut partiets väljare för den egna plånboken?
Jo, av den enkla anledningen att hatet nu kommer från den blå sidan.
Så gissar jag att det är.
När såg någon av er en intervju med Martin Timell?
En intervju där man bad om ursäkt för det han utsattes för?
För media drev den stormen.
Eller där han fick berätta hur dåligt han mådde?
Hans familj?

Nej, hatet spelar roll för att offerkoftan dras på och att man anser att hatet nu är fel.
När hatet har drivits mot Jimmie?
Hur mycket har det spelat roll?
När han blev mordhotad i en sång så blir artisten inbjuden till riksdagen..
Så vem som hatar spelar roll och uppenbart är att det är ok att hata mot den blå sidan men inte mot den röda.

Jag tycker inte att man ska hata någon.
Man ska vara ärlig.
Jag tycker att man ska dra ut troll i mörkret och därför tänker jag ägna några dagar till att just dra ut troll i ljuset. Jag har gått igenom en väldans massa historia och hittat en del tänkvärda saker som tydligt visar på att hyckleri.. det går i fronten.
Makt och pengar.
Hur man kan vara till salu för rätt saker.

"Att sitta bakom ett tangentbord och tycka att man har rätt att påverka en människa på det sättet som man har påverkat mig, då saknas den där godheten".
Ja, hur viktigt är det där egentligen?

Den där godheten bakom ett tangentbord.
Det finns ett uttryck som går som så, att man inte ska kasta sten i glashus..

Jag tror på karma, och den är väldigt jobbig för några just nu.