lördag 15 april 2023

Så hög lön, för så lite arbete som möjligt.

Jag tror att just det är vad de flesta söker.
Ett jobb med en hög lön, men med mycket ledighet.
Ledigheten är nämligen det som skapar livet.
Jag är ledig mycket för den lön jag har och hade man tagit bort loven så hade jag bytt arbete.
Ingenstans lönar det sig nämligen att plugga så länge och sedan vara trogen kommunen.
Det ger ingen bra lön alls för den går till dem som hoppar rundor.
Ett system under all kritik.
Politikerna i Sölvesborg skor sedan bara sig själv och bryr sig inte om dem på golvet.

Kan man då stå ut med ett jobb?
Ja, jag tror att man kan det.
Jag tror att man väljer att arbeta så mycket som möjligt när det går.
Jag själv vill jobba när barnen är i skolan och trivs med mitt dagtidsjobb.
Innan barnen jobbade jag både helger och kvällar utan bekymmer, för det genererade mer i lön och jag hade inga tider att anpassa mig till.
När barnen är större finns planerna att byta och arbeta utomlands.
Att gå för länge på samma ställe är inte bra och just det har jag drömt om sedan tonåren.
Jag vill hjälparbeta och göra något större än detta.
Allt har dock sin tid!
Ledigheten är dock det som gör att saker kan fungera.

EU.
Jag var från början positiv men ber om ursäkt flera gånger om.
Jag hade dock inte rösträtt när beslutet togs, men hade vi röstat idag så hade jag röstat för att vi skulle se över EU och återgå till det som var tanken med detta från början.
Frihandel.
En överstat som sätter sig över svenska arbetstagare är dock fel!
Mer fel än såhär lär det inte bli.
Så EU är emot att just DU inte ska få välja att arbeta långa pass.. varför det?
Jag anser att det ska vara upp till var och en, men inte till EU.
De som vill arbeta dygn måste kunna få det.
Varför?
Det var just detta med fritid.
Fritid är väldigt viktigt och när man går in och börjar tjafsa om detta, så måste man också inse att det inskränker på dessa människors fritid.

EU sätter från och med i oktober stopp för det som för oss i Sverige är en självklarhet.
De lägger sig i saker de inte behöver röra, och vi ska bara vara tacksamma att det inte var en längre vila som krävdes.
Tycker verkligen alla att detta är rätt!?
Jag gör det inte.