tisdag 8 augusti 2023

Den hjärntvättade svensken.

Hoppa!

Skriker någon det till dig så har du några val.
Du kan hoppa direkt.
Du kan vägra.
Du kan fråga hur högt.
Du kan också ställa den helt magiska frågan: VARFÖR?

Varför, det är nämligen precis det som varenda svensk bör ställa sig.
Varför ifrågasätter vi inte?
Varför skriker och ifrågasätter vi inte saker?
Varför godtar vi allting som i tysthet gör att vi föses in i samma led.
Som ett gäng djur på väg till avrättningen så matas vi in med vad som är en sanning, och vad som är en lögn.

Facebook och sociala medier.
Roliga plattformar om man kan hantera dem.
Bilden visar dock precis vad som stör mig.
I flera år har alla som gått in fått veta att corona är farligt.
Corona är hemskt.
Testa dig för corona!
Jorden ska gå under!
Glöm inte vaccinera dig mot corona!
Inte ens när det visade sig att vaccinen var i princip meningslösa så ändras informationen. När jag skrev blogginlägg som innehöll ordet covid eller corona, så blev jag varnad för att lägga upp det.
Inläggen gicks igenom och granskades för att sedan påklistras en varningssignal om att min åsikt potentiellt kunde vara fel kring corona.
Absurt!
Värsta Stasimetoderna!

Nu har de sociala medierna börjat med en ny varning.
Medeltemperaturen!
Den är SÅ hög!
Den är fruktansvärd!
Människor dör!
Som vanligt så bara matar media in information som i många fall inte stämmer.
Det var 11 grader ute härom natten.
ELVA grader!
Mitt i den svenska sommaren!
Trots det är människor livrädda för att det är fruktansvärda temperaturhöjningar som ska döda mänskligheten.

Varför denna hysteri?
Allt jag kan hitta säger att det inte är så farligt.
Jag har vänner på ett par ställen runt Medelhavet och visst är det varmt, men inte värre än vanligt.
Media har istället valt att ändra färg på olika temperaturer.
De väljer att hysteriskt pumpa ut information kring hur hemskt det är!
Nu då även på sociala medier.

Varför protesterar ingen?
Den som påstår att de är rädda för den globala uppvärmningen kan ju ta sig en funderare på hur det kommer drabba just dem. Just deras barn.
Jag tror på Darwins teorier om överlevnad och kommer inte frångå det.
Förändras naturen och klimatet, ja då kommer också alla levande organismer att förändras med den. Annars dör de ut.
Inget svårare än så, och det tänker jag inte sörja nu.
Definitivt inte hjärntvättas av sociala medier.

Tänk själv!