torsdag 10 augusti 2023

Klarar du att äta för 600 kronor i månaden?

Hur långt kommer du på 600 kronor?
Jag kommer inte långt.
Kvinnan i artikeln berättar att hon äter för 600 kronor i MÅNADEN.
Ta den!

Reportern testar att handla för plötsligt får han bara äta för tjugo kronor varje dag. Jag ser det som en riktigt häftig utmaning! Jag betvivlar att jag kan göra mat så billigt till hela familjen men försöka kan man!
För många år sedan såg jag en utmaning om att inte handla mat på hundra dagar.
I hundra dagar fick man bara köpa mejeriprodukter och ägg.
Jag testade och det gick utmärkt!
För en gångs skull blev det lite saker i frysen och jag kan se detta som en utmaning.
Elanvändningen lyckades jag få ner med 84 procent och det kan jag känna mig nöjd med. Kan jag få ner matkostnaden till 600 kronor på en månad så är en hel semester betald då jag vanligtvis handlar mat för cirka 12-15 000 kronor under samma tid.
Alla uträkningar säger att man ska räkna på cirka 2500 kronor i månaden för mat, per person.
600 kronor blir därför inte lätt.
Vågar ni anta utmaningen?
Jag ska försöka.
Jag har gått igenom alla recepten på hennes sida och tror nog inte att zucchini eller linssoppa går hem hos barnen men prova går alltid! Jag ska köpa upp alla måsten så det räknas väl som lite fusk, men sen ska jag prova.
Vad handlar ni mat för i månaden?