fredag 25 augusti 2023

Såg ni detta komma?

De röda blev blå och de blå blev röda.
Den som är trogen med sitt parti har valet att bli en hycklare eller att helt enkelt byta parti.
Socialdemokraterna kräver nu skattesänkningar.
Moderaterna lovade det men har inte sänkt skatten.
Känns det bra?

För väldigt många år sedan så skämtade jag om att jag skulle tatuera in ett stort m på bröstet, i den symbol som moderaterna hade då. En vän till mig ifrågasatte detta och det blev en diskussion som jag alltid har haft med mig efter det.
Frågan jag fick var: 
"Hur kan du vara säker på att de står för samma saker i framtiden? 
De kanske blir de nya nazisterna."

Jag argumenterade emot och erkänner idag hur dumt det var.
Det blev aldrig någon tatuering men tankarna har funnits kvar.
Nu har frågan blivit sann.
När partiet moderaterna, som påstår sig vara partiet för de som arbetar, inte längre ger förutsättningarna för att arbeta utan istället är de som gör livet lite jobbigare... då har de förändrats.
Socialdemokraterna, som däremot har fungerar tvärtom kräver nu en skattesänkning.
Världen är helt upp och ner.

Jag tycker att politiken över lag är en katastrof.
Ingen står för vad de säger, man ändrar åsikter konstant och man skulle aldrig be om ursäkt.
ALDRIG.
Trots bevis i form av artiklar i media, som säger att du har tyckt någonting, så säger du tvärtemot och menar på fullt allvar att den som ifrågasätter är problemet.
Man ser någon annan uppfinna hjulet och snor sedan idén för att ta den som sin egen.
Hyckleri.

Fortsätter detta spår i framtiden så får jag kalla mig för röd i framtiden.
Jag är så tacksam över att MEDborgerlig Samling finns.
De säger vad de tycker.