måndag 29 juni 2020

Det viktigaste i världen?

Anklagad.
Det är vad jag känner att människor blir om man skulle säga något om Trump.
Antingen för eller emot, så jag tänker börja med att klargöra detta:
Jag bryr mig faktiskt inte om vem som är president i USA.
Jag hade varken röstat på Trump eller Clinton i valet och vad de gör är för mig rätt ovidkommande.

Obama bombade under sin presidenttid men av någon anledning så är inte det viktigt.
Nu har alltså USA:s president delat, och sedan tagit bort, en film där någon skriker "vit makt".
Ok.
Vad har mer hänt idag?
Inget viktigt alls?
svt.se

Trump är en person och svensk media har som favoritämne att kasta skräp på honom.
Jag anser inte att han har varit värre än någon annan president, men anser att han får betydligt mer påhopp än många andra.
Självklart är det så att hans eget sätt skapar bekymmer för honom, men jag anser även att han blir dömd för mycket.
För ärligt talat: Hur kan det bli en huvudnyhet i Sverige att USA:s president har delat en video och sedan tagit bort den?
Det är för mig absurt.

Tänk om man hade lagt samma tid på att leta dumheter om Nordkoreas ledare, Kinas, Kubas..
eller varför inte gå igenom Obamas fadäser?
Samtidigt svälter människor ihjäl.
Det är krig och sjukdomar i världen.
Om man dessutom ser filmen, som för den delen är från ett pensionärsboende i USA, så är det uppenbart att mannen som skriker "Vit makt" gör det som ett skämt åt att han blir hånad för att han inte har en vit huva på sig - som då skulle kopplas till KKK (Ku Klux Klan)

Trump tog bort en video.. gäsp.
Media ska inte vara partiska.
Jag undrar ibland om de skrattar åt sig själv eller om de på fullt allvar anser sig vara just opartiska. Jag tycker nämligen inte att de är det.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-delar-video-dar-golfbilsman-vralar-vit-makt