lördag 13 juni 2020

När bödeln är igång.

Jag är jag.
Jag står för vad jag gör och står fast i det.
Jag kan inte hjälpa vad någon annan i min familj gör, och speciellt inte vad grannen gör.
Om jag mördar någon så kan inte mina barn hjälpa det.
Inte min man heller. Mina föräldrar kan inte hållas ansvariga för jag är vuxen.

Vad håller världen på med och varför?
Jag har skrivit om skådespelet innan och på något sätt är det precis som om människor vill ha allmänna avrättningar. När jag ser filmer som visar detta så blir jag rädd och skyddar mig med att jag lever i nutid. Bekymret är att många inte gör det.
För många är så rädda för vad alla andra tycker!
svt.se

En fotbollsspelare fick sitt kontrakt avbrutet. Varför?
Jo, hans fru skrev något i sociala medier.
Hur kan han hållas ansvarig för det!?

Rowlings uttalar sig om att det bara finns två biologiska kön och människor går bananas.
Vad är problemet?
De finns de facto bara två biologiska kön, sedan kan man känna sig hur man vill.
Den biologiska delen av världen bryr sig inte om vad vissa människor anser om kön.
Du föds nämligen som man eller kvinna.
Få föds med två kön.
Att du sedan väljer att byta kön eller tycka att du är binär, det kan du såklart.
Det finns dock bara två biologiska kön ändå.

Om vi skriker efter ofelbara människor så hade jag velat se dem som ska gå först.
Jag tror nämligen inte att det finns människor som är perfekta.
Alla har fel, fast på olika sätt.
Rent krasst så samlas många besserwissrar och förståsigpåare inom politiken.
Där finns det dessutom många som vill att det ska gå illa för andra då det gynnar dem själv.

För mig gäller det att den enskilde individen ska bli bedömd för vad just den gör.
Vem den är.
Hur en person kan bli avskedad för vad dennes fru har gjort, det är för mig absurt!

https://www.svt.se/sport/fotboll/la-galaxy-bryter-kontraktet-med-aleksandar-katai-efter-hustruns-rasism
https://www.svt.se/kultur/harry-potter-skadis-tar-avstand-fran-j-k-rowlings-uttalanden