måndag 8 juni 2020

Nya metoo är nu officiellt här!

Det är det där med skådespel åt folket..
Först kom rasistvågen.
Alla som sa något om invandringen var rasister!
Gruppvåldtäkter och tafsande spelade ingen roll för det var ju utlandsfödda påstått yngre män som gjorde det och de kunde inte hjälpa det.. puttinutt..

Sedan kom metoo-vågen och världen förfasade sig trots att de flesta inte verkade ha koll på vad det egentligen innebar. Att kalla det metoo efter att ha blivit tafsad på rumpan, det är nämligen ett hån.
Metoo handlade i grunden om regelrätta övergrepp!
Män hängdes ut för påstådda saker men de blev offrade av en offentlig bödel.
arbetet.se

Efter det kom miljötänket och Greta.
Vart har Greta tagit vägen?

Nu kör vi på att alla liv är lika mycket värda!
Speciellt då Black lives matter.
Ännu en absurd kampanj som drivs av media, då media har en egen agenda med att sälja klick och nummer.
Helt ärligt.
Om du går ut och frågar hundra personer.
Hur många av dessa kommer påstå att svarta människor är mindre värda?
Jag tror att det är få.
Av tusen personer?
Det görs en höna av en fjäder och denna nyhet visar verkligen medias rätta ansikte.

Jag vet att det finns människor som behandlas annorlunda och det är både på gott och ont.
Är du överviktig har du garanterat fått många kommentarer.
För smal, lång eller kort. Inget hår, mycket hår.
Mörk, ljus, rödlätt?
Det finns garanterat alltid åsikter om allt.
Min uppfattning är dock att de flesta inte säger saker för att vara onda.

En av mina vänner från barndomen brukade skratta åt mig och säga att jag skulle komma till Rasmusgatan i Malmö. Anledningen var att jag skulle bli rånad direkt.
Min vän menade att hans mörka hudfärg, då denne var adopterad, var anledningen till att han klarade sig men att mitt ljusa hår och min bleka hud hade varit som en gratisbiljett för ett övergrepp.
Jag tvivlar inte på att han hade rätt.

Rasism är för mig väldigt mycket, men är ett ord som ofta missbrukas.
Det liv som blir med poliserna är absurt.
Kan du inte sköta ditt jobb, oavsett vilket yrke du då har, så ska du inte vara där.
Anledningen till att man nu skriker rasism och att alla svartas liv spelar roll, är att två poliser, varav den ene var asiat, dödade en svart man. Mannen i fråga hade ett långt register.
Självklart ska ingen dödas och poliserna har uppenbarligen begått ett övergrepp, men det kan inte alla andra poliser i världen lida för.
Det är helt sanslöst det som nu händer, och sanningen är att media är en av anledningarna till att det fortsätter. Hur många gånger har artiklarna från USAs svarta som fördömer det som händer, visats i Sverige?
Nej, just det.

Alla människor ska alltid behandlas lika.
För mig är alla jämställda och för mig får du rösta på vilket parti du vill, älska vem du vill och leva som du vill, så länge du följer lagarna och respekterar andra människor för dem de är.

https://www.svt.se/sport/fotboll/la-galaxy-bryter-kontraktet-med-aleksandar-katai-efter-hustruns-rasism