måndag 15 juni 2020

Om jag är kontroversiell nu..

Alexander Bard.
Vi drar det en runda till för sedan jag skrev igår så har han inte längre några uppdrag för TV4. Nu tittar jag inte på tv men detta blir verkligen spiken i kistan på att jag inte litar på media.
I Sverige har vi yttrandefrihet och för mig så innebär det att man måste tänka ett steg längre. Människor får faktiskt tänka olika och rent krasst, så får man vara rasist om man vill det. Det är inte olagligt.

TV4 fick på pälsen av produktionsbolaget men Bard säger att det redan var klart att han skulle sluta till hösten. Mesiga TV4 som inte klarar av att stå på sig..
Jag tittar inte på tv. Vi äger flertalet apparater men det står aldrig någon tv på och rullar varpå jag inte har någon aning om vad som går på tv. Jag kan inget om reklam och är väldigt kass på det som kallas för "kändisar".
svt.se

Robin Quaison och Alexander Isak tänkte bojkotta TV4. Jag har aldrig hört deras namn.
Olof Lund.. nix.
Bianca Ingrosso känner jag ju igen namnet på som någon som levt på sina föräldrar och vad de gjorde. Det jag sett så verkar det vara iq.. jag ska inte gå in på detaljer, men tja.
Alexandra Pascalidou tycker Bard är hemsk. Inte så förvånande då hon gjort sig känd för att hylla ett Grekland i kaos, som hon själv inte vill bo i.
Nour el Refai.. vänstermänniska som är ihop med en ännu mer vriden person.
Kodjo Akolor.. ingen aning om vem mannen är.
Alexander Karim. Frågetecken. Jag har aldrig hört talas om honom heller.
Bäst av allt är nog Pascalidous kommentar "Sluta misstänkliggöra antirasister och feminister. Börja vårda och värna demokratin och alla människors lika värde".

Ovan nämnda är alltså tongivande i en debatt kring Alexander Bard.
Yttrandefrihet, demokrati och människors lika värde är alltså viktigt för alla utom just honom, för han säger emot dem.
Bard svarar själv att om man anser att han är kontroversiell nu, så ska vi bara vänta till hösten.
Jag tror jag blir lite förälskad.
Jag fullkomligt älskar människor som står för sin åsikt och sedan vägrar ge vika.
Bard borde få pris för hur bra han lyckas.
Han är ingen fisk i strömmen och han ensam klarar uppenbarligen av att få mer uppmärksamhet än samtliga "kändisar" som listas ovan.

Ryggradslösa så kallade människor som tänker ta sig igenom detta livet utan att vara något mer än en död fisk i strömmen. Flyt ni på, för jag är övertygad om att Bard kommer att uträtta så mycket mer än er. Han tänker åtminstone till, tycker själv och anser att alla ska få följa MED.

Caligula tillskrivs orden "Må de hata, blott de frukta".
Låt dem hata dig, för någonstans visar det att du har rätt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tv4-sparkar-alexander-bard-fran-talang
https://omni.se/produktionsbolag-bakom-krav-pa-bards-avsked/a/qLjeEL
https://tt.omni.se/produktionsbolaget-stallde-krav-pa-tv4/a/4qMVde