söndag 11 december 2011

Diana Gabaldon

I somras fick jag ett fantastiskt tips om en bra serie jag borde läsa. Serien om Jamie och Claire. Jag ångrar inte en sekund att jag påbörjade den! Har idag hunnit läsa Främlingen, Slända i Bärnsten, Sjöfararna och Trummornas dån. Är ett par hundra sidor in i Det flammande korset. Jag längtar till den dag det blir film! Har inte känt såhär för några böcker sedan Twilight. Jag älskar att läsa och läser så ofta jag kan. Tänkte jag ska försöka skriva upp vilka böcker jag läst och vad de handlade om för tyvärr är det svårt att minnas. Min lösning blir att skapa en sida är med böcker jag läst och vad jag tycker om de.

Serien jag läser nu heter Outlander på engelska och är än så länge sju böcker, den åttonde kommer nästa år. Den handlar om Claire som av misstag ramlar genom en typ av Stonehenge och hamnar i 1700talets Skottland. Hon är själv från 1900talet. Där träffar hon Jamie och de tvingas gifta sig. Serien handlar sedan om deras liv tillsammans och går sedan vidare i generationer. En av de saker jag tycker är bäst med denna serie är att all fakta som finns i den stämmer. Förutom att böckerna är jättebra ger de en fantastisk lektion i historia. Jag rekomender dem starkt!