torsdag 29 december 2011

Gudfadern


Maffia, maffia, maffia.. finns det bättre filmer? Denna filmen visar på ett extremt sätt hur jag tycker man ska göra i familjen, familjen går före allt. Förstår inte de som sätter sin karriär och sina egna behov framför sina barns. Man borde inte skaffa några ungar alls då. Jag menar inte med detta att man ska boka upp hela sitt liv på hästar, träningar, spelningar eller gymnastik men man ska inte lämna barnen för att varken sticka på semester, åka och handla eller göra det man själv vill göra. Helt övertygad om att Sverige ser ut som det gör för att för många tycker att de själva är viktigare än familjen. De sätter sig själv först och skaffar två barn mest för att det är så det ska vara. Forskning visar att barn inte behöver leka med andra barn innan tre års ålder ändå hör man hur folk påstår att barnen ska vara på dagis för att de behöver leka med andra barn. Det är vetenskapligt bevisat fel. Jag förstår om man lämnar för att man måste men man ska inte inbilla sig att det är för barnens skull. Jag skulle göra vad som helt för min familj!