lördag 31 december 2011

Man lär så länge man lever

Det har hänt mer än en gång att man träffar någon att umgås med som man känner att denna person är fantastisk. Tyvärr händer det nästan lika ofta att det visar sig inte stämma när det kommer till kritan och jag fungerar som så att den dörr jag stänger, öppnar jag aldrig mer igen. Jag skulle ställa upp till etthundra procent för alla mina vänner men jag förväntar mig att de ska göra samma för mig. Inser också att endel är oförbätterliga. Jag har ytterst svårt att tro att en persons mönster och beteende drastiskt kan förändras utan hjälp. Tror därför att den som en gång varit otrogen även kommer vara det framöver, den som slår slutar inte för att man träffat en ny och den som lever i en värld av ständiga lögner kommer fortsätta ljuga även när jag slutat umgås med dem. Hade önskat man kunde skydda människor runt omkring så de slipper märka det den hårda vägen men tyvärr måste nog alla själv dra sina slutsatser. Kanske har någon ändrat sig men den jag främst tänker på är i mina ögon totalt oförbätterlig. Jag tror att den personen kommer fortsätta prata skit bakom ryggen på alla, springa med andra än sin tjej så fort denne kan och profitera på sina vänner. Vi slipper problem från det hållet nu iallafall.