lördag 24 december 2011

God jul till hela världen


Så var det då jul igen. Tiden börjar gå snabbt och det känns att jag börjar bli äldre. I år har julen helt klart en nytändning tack vare Lilleman annars hinner jag tröttna på den långt innan julafton. Något av det bästa är när granen äntligen åker ut och då ska man damsuga dess spår i ett par månader. Vi har köpt en skinka i år, inget annat. Vi har dock previligiet att få äta någon annanstans som ordnar så vi får all den mat man förknippar med ett julbord. Tankarna går dock till alla de som inte har möjlighet att bli mätta varken till jul eller annars. Hade jag kunnat, hade jag bara vetat att pengar man skänker verkligen går till de som behöver det hade de fått vad de velat. Härom året visade det sig dock att av alla pengar man skänkte till Rädda Barnen gick endast en sjundedel fram till de som behövde det. Rädda Barnens tjänstebil är en Porsche. Där försvann allt mitt förtroende för hjälporganisationerna. Betalar hellre min egen resa för att åka dit och ge dem som behöver det de behöver. Jag hoppas alla får en helg så bra som det går. God jul!