torsdag 29 december 2011

Kim Jong IIs begravning

Tittar på bilderna i tidningen och kan känna rysningar i ryggen. Hur kan detta pågå på jorden 2011? Bilderna är från Kim Jong IIs begravning och visar millitärer helt klädda i svart i perfekta rader. Sist jag såg stora fyrkanter med människor i perfekta rader var när jag såg en film om andra världskriget sist. Nordkorea är riktigt farliga. Det går inte att ändra något hos dem för de har kärnvapen och verkar helt klart beredda att använda dem om de anser sig behöva det. Den förra ledaren hade som talespråk att millitären gick framför allt. De skulle ha mat innan civilbefolkningen. Stackars människor i detta trångsynta bakåtsträvande land. Jag hoppas att jag innan mina dagar är slut får se ett slut på denna diktatur. (och alla andra med helst)