tisdag 20 december 2011

Lalla Hansson - Lai le lai

Varje gång jag försökt få tag i denna text så hittar jag den inte. Tänkte därför att det kan finnas de med samma problem. Jag hoppas den stämmer men garanterar det inte! Från början kommer den från Simon and Garfunkel och heter The Boxer så söker man på det får man upp ackorden.

Lalla Hansson
Lai-le-lai

Här ser ni en stackare,
Vars själ ni ej kan se.
Han har slösat bort allt motstånd,
För en handfull fagra löften kallat hedersord
Lögner och skämt,
Men man hör väl bara vad man vill
Och minns vad man har känt

När jag for min väg och stack hemifrån
Var jag inte mer än grabb
Och mitt sällskap var mest främlingar
Och jag skrämdes av min kalla gråa ensamhet
Längtar bort, i från fattiga kvarter där
Livet väldigt snabbt drog ner,
Det är platser som jag aldrig mer vill se

Lai le lai..

Sökte bara mat och husrum
För jag frågade om jobb
Men ingen lyckades
Trösten var då någonting som värmde innefrån
Jag minns misär,
I en tid då jag var så ensam att jag tog tillflykt där
Mmhmm..

Lai le lai...

Så jag tar fram mina vinterskor
Och börjar på en väg, vägen hem
Där ej storstadsdjungelns vintrar lyckats leda mig
Leda mig vägen hem

Lai le lai..

Som en kaktus i en öken
Står en ensam kämpe kvar
Och hans tankar bär på minnen,
Ifrån Varje gång en handske kom och
Klippte tills han skrek ut
Av ilska och försvar,
Nä nu far jag, nä nu far jag
Men en kämpe stannar kvar

Lai le lai..