måndag 26 december 2011

Supergamla


Ja, alla blir gamla men det verkar helt klart inte som om alla tänker på det när de bestämmer regler. Tänker nu inte enbart på Carema utan alla de ställen där det inte går riktigt rätt till. Vet att det händer fel lika ofta i kommunerna som i privata och det är inte det jag vänder mig mot. Jag vänder mig mot det sunda förnuftet. Förr när blivande soldater gjorde lumpen fick de veta att om officern sa "skjut" så skulle de göra det utan ifrågasätta. Hur många hade gjort det idag? Statusen att jobba inom vården måste höjas. Man ska inte välja att jobba inom vården för att man inte har fått något annat jobb. Man ska välja att jobba med vård. Jag tror dock inte alltid att utbildningen är det absolut viktigaste för att jobba inom vården utan jag hade hellre sett till den personliga lämpligheten. Sunt förnuft ska råda.