söndag 11 december 2011

Nobeldagen 2011 sista inlägget

Igår var det då den stora Nobeldagen. I ren protest mot deras humanistiska tänk tittade vi på en film istället. Kan iofs inte påstå att jag någonsin tittat på det i någon större utsträckning. Det som varit bäst har ju trots allt i Mina ögon alltid varit tillkännagörandet av de som ska få pris och då menar jag Gert Fylking. Hans "äntligen" tror jag stämmer in väldigt bra på vad de flesta tänker när de säger namnen. Så länge Astrid Lindgren inte fått priset är det i mina ögon svårt att tro på de som utser vinnaren i litteratur. Några högtravande personer som anser vara bättre än andra är min första tanke. Är det det de läser som räknas som bra är jag tacksam för att jag räknas till de vanliga dödliga. Jag läser väldigt mycket och älskar att läsa men jag tror aldrig jag hört talas om någon av de personer som vunnit priset i litteratur innan de gjort det.