söndag 18 december 2011

Radiosöndag

Söndagar ska räknas som en skön dag då man kan ta det lugnt och koppla av. Vi har alltid radion på och söndagar är de absolut sämsta dagarna. Att det är finska nyheter i veckorna stör mig inte för språk av alla de slag är enligt mig bra att lyssna på. Jag kan även överleva program när man kastar ner saker för en trappa. Men söndagar är hela eftermiddagen förstörd av sport. På morgonen ska jag behöva lyssna på några i mina ögon mindre vetande människor som diskuterar allt meningslöst som finns. Efter dem är det bra i några timmar sen kör sporten igång igeng. Jag är så trött på det!Ida har jag istället lyssnat på Magnus Ugglas senaste fyra ånger och Melissa Horns sista skiva tre gånger. Jag har det hellre tyst i huset än tvingas lyssna på en massa skrik om några helt meningslösa resultat som inte generar någonting för mänskligheten.