tisdag 13 december 2011

Statistik

Statistik är bra. Idag kan man kolla upp vad som helst från när som helst och jag tycker det är fantastiskt i många syften. Mitt stora problem är dock när man ska bli en siffra i den statistiken utan att ens bli tillfrågad. När jag var inne och letade fakta om provrörsbefruktning går det upp för mig, går att kolla in i mycket detaljer, att jag är en av dem och det stör mig. Hade jag vetat att det hade varit för något som jag tycker är bra är det ok men ja tycker det är sjukt att de kan föra statistik över hur min kropp har gjort eller inte utan att jag ska veta det. Ännu värre är att RMC är så katastrof att de inte ens lämnar en enkät för att fråga vad jag som kund tycker om stället. De vill inte veta mina åsikter. I mina ögon är det för att de antingen tycker att de utför ett perfekt jobb eller att de inte bryr sig om vilket för avtalen tvingar ändå människor att söka sig till dem. Deras trovärdighet för mig är noll då de kan föra in i siffror hur alla våra försök har gått men de kan inte fråga hur vi mår eller ge oss en undersökning där vi får påpeka våra synpunkter.