måndag 2 februari 2015

Varför blir du nazist?

Fotbollshuligan, nazist, kommunist, islamist.
I min värld är dessa människor likställda.

Som jag ser det är något riktigt fel när människor som kallar sig för nazister vägrar erkänna 70-årsdagen av Auschwitz befrielse, för tänk, enligt dem har det aldrig varit några läger.
svt.se
Antingen har dessa personer totalt lyckats förtränga många års studier i skolan eller drabbats av en stor hjärnskada. Tror man att alla de människor som upplevde lägren, som hittats i massgravar och alla de vittnen som lyckades överleva ljuger så har man en väldigt sned uppfattning.

Där kommer då min sammanfattning av ovannämnda kategorier av människor för enligt mig har de rätt mycket gemensamt, de flesta av dem i vilket fall.
  • De är till stora delar män.
  • De har med all sannolikhet haft en uppväxt med föräldrar som antingen inte funnits med alls i bilden eller inte har brytt sig om dem.
  • De tror att problem kan lösas med våld.
  • De har så dålig självkänsla att den enda gången de mår bra är när de träffas i en grupp med likasinnade.
  • Genom att försöka se ut och uppträda likadant känner de sig starkare och de är då inte längre individer utan en grupp.
  • Det är alltid lätt att skjuta ifrån sig och aldrig ta ansvar när du är en grupp.
  • De flesta av dessa individer är väldigt lätta att peka ut vägen de ska trampa på för.
  • De är inte speciellt intelligenta.
  • De tycker att våld är respekt och ger respekt åt den som brukar detta.
  • Ledarna, för de finns också, mår bäst av att människor lyder dem.
  • Som jag ser det kan dessa personer bli huliganer, is-krigare, nazister eller utpräglade kommunister för de är enligt mig alla grupperade tillsammans då de står så långt ut på respektive kant att de trillar tillsammans och jag tror att det mest är slumpen som avgör vilket av facken personen i fråga hamnar i.
Jag undrar vilken hjälp dessa män får för med tanke på att vi ska hjälpa hemkommande is-krigare med terapi och arbete för då bör dessa personer vara betydligt mer lättarbetade.
IQn ligger på allt annat än i topp om dessa personer verkligen trodde att tejp och spärrar av olika slag skulle stoppa ett helt lands nyhetssändningar.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/nazistaktioner-mot-nyhetsredaktioner-pa-minnesdag