torsdag 1 oktober 2015

Ibland händer det!

Socialdemokraterna har rätt!
Till skillnad från många partikollegor och alliansvänner är jag inte alls så glad i att lägga ner stora beslut rörande exempelvis en budget. Jag har dock inte några problem med att rösta för de saker jag anser vara rätt.
För mig kan vi införa ett totalt maskeringsförbud.

svt.se
"Ygeman uppger dock att det är ett knivigt lagstiftningsarbete med svåra gränsdragningar, som gör att ett maskeringsförbud riskerar att komma i konflikt med grundläggande rättigheter om lagen inte utformas rätt." /Svt

Citatet förstår jag dock inte riktigt.
Vad är det som kan ställa till det med ett maskeringsförbud?
För mig kan det nämligen inte bli lättare: Förbjud all maskering.
Förbjud allt som kan försvåra igenkänningen av en person.
Går de på en fotbollsmatch, maskerade med tanken om att hitta på dumheter, släng ut dem. Alla med rent mjöl i påsen klarar att visa sig då de inte har något att dölja.

För mig kunde det varit totalt maskeringsförbud på alla offentliga platser. Med tanke på hur oroligt det är i världen hade garanterat många människor känt sig tryggare. Att dölja sitt ansikte, det gör man när man inte är riktigt som man ska. Alla minns vi pappan som blev ihjälslagen i Skåne förra året. Han hejade på "fel" fotbollslag.
Det borde vara självklart att visa vem man är, stå för vad man tycker och sedan stå kvar där.
Jag viker aldrig min åsikt.

Inför ett totalt maskeringsförbud så är många problem lösta.

http://www.svt.se/sport/fotboll/maskeringsforbud-forst-2017