torsdag 15 oktober 2015

Lagen är lika inför alla.

Vänsterpartisten finns filmad när han sparkar mot en polis men nej, det har han inte gjort.
Han är dessutom inte bara en "vanlig" vänsterpartist, han sitter i riksdagen.
Min erfarenhet, mitt cyniska jag, är väl jobbigt.
Det har visserligen blivit en notis i tidningen men jag undrar hur lång tid det tar tills det är glömt. Oavsett om han fälls för det eller inte.


svt.se
För nu ska vi tänka såhär!
"Riksdagsledamoten XX från partiet YY sparkade en polis!"
Byt ut XX och YY mot olika potentiella människor och partier.
Finns det något parti som hade blivit mer utsatt?
Jag är övertygad om det.
Att vänstern klarar sig så bra är på grund av medias vänsterinriktade stab. Det må vara jag som inbillar mig men jag är övertygad om att så är fallet.

För mig är lagen lika för alla.
Det är olagligt att tälta på någon annans mark. Speciellt dag efter dag.. efter dag..
Självklart får någon ha en åsikt om att människorna ska få vara kvar där men polisen som flyttar på dem gör sitt arbete för att människor som befinner sig i vårt land ska följa den lag vi på demokratiskt väg har bestämt ska gälla här.

Som
riksdagsledamot bör denna person veta hur man i Sverige går tillväga för att föra fram en avvikande åsikt om något.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/skansk-riksdagsledamot-misstankt-for-vald