fredag 16 oktober 2015

Löfven: Flyktingstopp.

När blir något egentligen rasism?
Jag brukar lyda divisen att det är när man dömer någon efter vad de är och inte vad de gjort, att kollektivt bunkra ihop andra människor utefter vad de är.

Ett parti blir ständigt anklagade för sin främlingsfientlighet och sin rasism. Anledningen till detta är att de inte anser att Sverige klarar av att ta emot fler människor, att vi inte ska ha några tiggare och att Sverige ska hjälpa människorna som flytt kriget i sina närområden. Jag har alltid tänkt så här med mig själv som bult. Jag hade inte velat fly, jag hade absolut inte skickat iväg barnen och jag tycker inte om tiggeriet. Jag ser inget konstigt i det utan anser att det är det normala tankesättet.
På grund av detta blir även jag kallad för främlingsfientlig och rasist men jag kan ta det då jag vet vad jag tycker och exakt vart jag står.
europaportalen.se

Nu har först de blå partierna och nu även de röda börjat inse att det smartaste kanske inte är att ta biståndspengarna från utsvultna barn till att föda de som tagit sig till Sverige. Moderaterna talar om gränskontroller och tillfälliga uppehållstillstånd. Löfven börjar flagga för samma sak.
Då är inte detta rasistiskt längre?
Är det då ok att tycka att vi ska kontrollera gränsen och införa regler?
Det var ju nämligen rasistiskt tidigare.. Eller?

Artikel efter artikel berättar nu om hur jobbigt detta är, kommunerna går på knäna och allt har vi att tacka det öppna hjärtat för.

Idag ska alla partier träffas för att diskutera invandringen men de bjuder inte in dem som sedan länge haft detta som huvudfråga. Jag lär barnen och berättar i skolan om alla människors lika värde. Alla människor ska respekteras och oavsett om du delar deras åsikter eller inte så ska deras åsikt få höras. Vi har yttrandefrihet i Sverige och alla människor har samma värde.
Hur kan detta gälla alla utom de som nu är medlemmar i ett av Sveriges största partier?
Ser inte övriga partier att för varenda sak de utelämnas i, genererar väldigt mycket röster?

Det finns många saker som jag under lång tid varit kritisk mot och som jag helst skulle varit tyst om. Jag ser fram emot att tabuna nu tas bort och att Sveriges politik verkligen kan diskuteras. En bra början hade varit att sluta mobba så många av Sveriges väljare och inse att det är ren hyckleri att vända kappan så efter vinden. Det finns ingen möjlighet att vara trovärdiga inför väljarna när samma människor som hyllat det påtvingade DÖ, som rasistförklarat alla som velat diskutera invandringen och som nådigt nickat när ledningen påstått något är bra, nu totalvänder i alla frågor.
Det visar egentligen väldigt tydligt på vad dessa människor anser vara viktigast, och det är sin egen lön och maktposition framför en äkta åsikt.

Jag har exakt samma åsikter nu som då i dessa frågor och jag har alltid stått för dem.
Jag vänder inte min kappa för att någon säger att jag ska byta åsikt för JAG anser att det hade varit att sälja min själ och det är det inte värt. Jag värnar min egen karma betydligt mer än andras.
Jag ser fram emot ett uppvaknande i Sverige.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/hon-ar-en-av-tva-traumabehandlare-i-hela-norrland
http://www.europaportalen.se/2015/10/lofven-hotar-med-flyktingstopp