fredag 17 mars 2017

Överhuvudet vann.

Sverigedemokraterna och Moderaterna med några andra partier störtade de sittande socialdemokraterna i Hässleholm. Från riksnivå var det faktiskt väldigt tyst från mitt eget parti vilket är oerhört positivt. Från Liberalerna stormade desto mer och flera artiklar tog upp hur hemskt det var att det fanns de från deras parti som hade kunnat sitta med och ge sverigedemokrater makt.
svt.se

Nu hoppar en Liberal av med hänvisande till den inre känslan.
Han kände sig usel och när en av SDs ledamöter visat sig ha delat artiklar från Fria Tider rann bägaren över och han hoppade av alla sina uppdrag.
Grattis Stockholm!
Ni vann.

För mig är det nämligen bara svepskäl.
Jag vet hur fruktansvärt jobbigt det kan vara när media drar igång stormar i vattenglas.
Jag vet hur partiledningen kan höra av sig och ställa olika former av krav eller ultimatum.
Det enda sättet att ta sig ur det är att vara helt säker på sin sak.
Det är den egna personen som ska formas och det ska inte ske med hjälp av påtryckningar av människor som är rädda för förändringar.

Om alla andra skulle format mig hade jag inte varit den jag är.
Självklart förändras alla människor lite hela tiden men grundtanken och värderingarna är inget som rubbas av att andra människor inte håller med.

Mina grundvärderingar står orubbade genom alla år och gör det än.
Mina åsikter har inte förändrats trots att mitt parti svängt och lekt miljöparti under flera år.
Jag kunde ha hoppat av eller gått när de tyckena kom, men mina värderingar stod kvar och jag tycker det är beklagligt att det finns de som inte orkar med det trycket.
För trycket uppifrån kan vara jobbigt.
För att inte tala om media som kan börja trakassera både mobil och hemtelefon från tidiga morgnar till sena kvällar för att man sticker ut hakan.

Med åren vänjer man sig dock och till slut tar man det med en klackspark även om det fortfarande inte är det roligaste som finns. Perspektivet blir att det alltid kunde vara värre och om jag nu skulle vara en sådan belastning för mitt parti, då får de väl sparka ut mig.
Jag gör inte avkall på mina tycken för att det ska passa andra.
Jag är jag.

Händelsen i Hässleholm, kommer enligt mig, bana väg för mycket samarbeten eller samtal i framtiden och för mig är det positivt.
Alla de som har problem, vänj er.
Vänsterpartiet är legitimt och likaså miljöpartiet.
Socialdemokraterna som steriliserade människor som inte ansågs vara tillräckligt mycket värda, de står kvar. Tiderna förändras och det gör även politiken.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/liberal-i-hassleholm-hoppar-av-politiken-efter-sd-turbulens