lördag 11 mars 2017

Pojkar?

En till.
Domen från Svea Hovrätt kom igår.
De fem "barn" som gruppvåldtagit ett barn fick utvisning.
Idag står det på nyheterna att en 17-åring pojke i Uppsala våldtagits av tre "pojkar".
Pojkar är det i min värld när de är max tretton år gamla.
Pojkar.
svt.se

Intressant att benämningen "ensamkommande barn" sakta tonar ut.
Nej, jag vet självklart inte om det är så men jag är beredd att sätta väldigt mycket på att så är fallet. Det är tonåringar/vuxna män som inte har sin vårdnadshavare med sig till Sverige, som bestämde sig för att de skulle ha lite roligt.
Hur gör man då?
Jo, de följer de månghundraåriga traditioner de har i sina hemländer.
Varför ändra på något som fungerar?

Jaha, du ville inte ha sex?
Slogs, skrek och gjorde du motstånd?
Annars kan det inte bevisas att du har blivit våldtagen, du var nämligen kanske med på det.
Du har inget agg mot människor från andra länder?
Är du rasist?

Att vara kvinna och bli våldtagen eller tafsad på måste vara fruktansvärt.
Att vara man från Sverige, och det skriver jag då detta är något extremt ovanligt fram tills nyligen, och utsättas för en våldtäkt måste vara ännu värre.
Detta är tabu i vårt land men tyvärr vanligt i många andra länder.
Den ultimata förnedringen av någon.
De är dessutom tre stycken så killen har inte haft en chans.

På P1 togs detta upp för diskussion som om det här med att nu män också blir våldtagna, var lika vanligt förekommande från svenskfödda mäns sida som av utlandsfödda.
Slå upp Bacha bazi.
Det är ingen svensk tradition mer än tacos.

Jag blir inte rädd för min egen del för jag är så sällan någonstans och vart jag än åker så är jag aldrig ensam. Oron kommer för barnens skull.
Ska de växa upp i ett samhälle där de aldrig kommer kunna vara trygga?
Ett samhälle där tafsande, våldtäkter och mord är vardagsmat?

Självklart ska inte alla dras över en kam, men de som inte sköter sig ställer till det för alla andra. En tradition sedan flera hundra år tas inte bort för att personerna i fråga byter det land de har under fötterna och risken är att nästa tradition tar vid.
Öga för öga, tand för tand.
De som befunnit sig i Sverige under väldigt många år har många gånger kvar detta tänk vilket i värsta fall skulle kunna starta krig även här.
Så du pratade illa om min son?
Då slår jag din son.
Du slog min son?
Då slår jag dig.
Du slår mig.
Nästa gång skjuter vi eller slänger bomber.
Jag ska göra si eller så med din mamma!
Hämnd så långt ögat ser.
I Sverige får barn lära sig att förlåta från förskoleåldern.

Tre "pojkar" våldtog en tonårspojke.
När ska detta ta slut?

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/17-aring-valdtagen-av-tre-pojkar