tisdag 11 juli 2017

Ett avslut för familjen.

Rysningar och kalla kårar kommer längs med ryggraden för jag minns vad jag gjorde den kvällen för så många år sedan. Jag visste att Hammerfall skulle spela på Kartago och det hände att jag gick dit även om det ofta inte var så.
svt.se
Denna kvällen blev det aldrig så utan det var annat som lockade.
Dagen efter kom rubrikerna om att Lelle Hildebrand hade försvunnit.
Det gick rykten om att någon hade hört ett skott och teorierna var många men sedan den 25 januari 1999 har ingen hört av Lelle.

Igår kom rubrikerna om att ett skelett har hittats på Ivö.
Ivö som familjen ofta har besökt och polisen säger att det har legat där ett tag.
Det är 18 år sedan Lelle försvann och det är det första som kommer upp i mitt huvud.
Måtte hans familj få ro.

Den totala skräcken måste vara att mista en familjemedlem, kanske.
Medlemmen är försvunnen men ingen vet vart.
Även om han är dödförklarad sedan många år hade det garanterat varit skönt för hans familj och vänner att få hem kroppen för när kroppen är hittad finns det inte längre några om eller kanske.

Det har under dessa arton år kommit rubriker med jämna mellanrum.
Bara några år efter försvinnandet hittade några barn skelettdelar utanför Sölvesborg men det visade sig vara ett arkeologiskt fynd. Detsamma hände i Kiaby för ett par veckor sedan.
Vår natur är full av fynd från förr och det är inte ovanligt att de dyker upp.

Lelles försvinnande är en av de händelser jag bär med mig tillsammans med bland annat flygplanet som försvann när det skulle till Peking.
Flickan som försvann i Växjö och som också räknas som ett Cold Case är även det en sådan händelse.
Någon gång hoppas jag att det kommer fram vad som har hänt.
Saker som egentligen borde vara självklara är det inte.
Du dödar inte andra människor oavsett vilka de är eller vad de tycker.

Han som misstänktes ha dödat Lelle åkte dit för ett trippelmord utanför Klippan några år senare så mest logiskt är väl att det är han som dödat även Lelle.
För familjens skull borde den som vet berätta och även om jag på ett sätt hoppas att det inte är så, hoppas jag att det är Lelles kropp som nu hittats så att hans familj till slut kan få ro.
Tiden läker kanske alla sår men ärren är kvar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/nytt-skelett-hittades-av-svampplockare