onsdag 5 juli 2017

Självupptagen, förhärligande och med en överdriven tro på sig själv..

Löfven träffar hellre asylaktivister än nordiska motståndsrörelsen.
Han som statsminister valde bort det politiska jippo som alla som anser sig vara något, måste besöka.
Utanför Karlskrona, på Hasslö, möts han av Refugees Welcome och med tanke på att socialdemokraternas invandringspolitik i princip ser ut som nästan alla andra partiers idag, inklusive Sverigedemokraternas, ska det bli intressant.
svt.se

Refugees Welcome har en väldigt fin tanke.
De vill att människor frivilligt och gratis ska ställa upp och ge plats åt flyktingar som kommer.
Inte så särskilt förvånande återfinns flera av styrelseledamöterna in vänstern och Fi.
Det är de partier som vill ha allt åt alla men ingen ska göra något för det!

Främst i asylstafetten finns Refugees Welcomes flagga tillsammans med Prideflaggan.
Det är rätt intressant då invandringen är en stor anledning till varför homosexuella får vara rädda i Sverige. Vi är ett öppet land där få människor bryr sig om olika tillhörigheter.
Många av människorna som kommit hit har dock väldigt svårt att acceptera allt inom HBTQ-rörelsen. De har svårt för att hålla fingrarna i styr med och förstår inte att min kropp är min, fast att jag är kvinna. Kvinnor är lika mycket värda som män här.

Min önskan hade varit att en organisation som RW istället hade lagt lika mycket energi på att hjälpa alla de barn som far illa i Sverige. De finns nämligen trots att de inte är flyktingar.
Intressant är även att denna organisation inte gör skillnad mellan de som söker asyl för jag anser att de borde kategoriseras innan de ens får komma in i Sverige.
De som kommer från länder i krig, och de som kommer ändå.
Att ge alla från Syrien uppehållstillstånd var en katastrof.
Kriget hade pågått i fyra år när man gjorde det känt; ta er till Sverige!
Då kom människor plötsligt.
Det var ju inte så att kriget hade startat dagen innan.

Jag bryr mig verkligen inte om Almedalen för i mina ögon är det ett jippo.
Jag tycker dock att det är anmärkningsvärt att den person som styr Sverige väljer, på grund av vilka andra som ska till samma ö, att inte åka dit.
Det säger betydligt mer om hur statsminister Löfven tänker på sig själv och sin omvärld än någonting annat. Jag har inte honom som vän på facebook men skulle gissa på att han ständigt uppdaterar om sig själv och sin egen förträfflighet samt lever sitt liv genom media. Alla är duktiga och lyckliga på facebook! Jag tror visserligen att många av politikerna i de högre leden lider av narcissism men han bör vara termens målbild.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/asylstafetten-tog-emot-statsministern
https://refugees-welcome.se/
http://www.refugeeswelcomestockholm.se/