måndag 10 juli 2017

Ett stort grattis!

Finns det någon som har gjort sig förtjänt av ett pris så är det David.
Att ha en dröm, oavsett vad den är, och sedan genomföra den är hedervärt.
När man sedan gör det med sådan bravur är det ännu bättre!
svt.se

Jag hade förmånen att gå högstadiet med David.
Killen från grannbyn som redan på högstadiet hade börjat tatuera sig.
Minns jag rätt var det en sol runt armbågen och något på den ena armen.
En trollkarl tror jag.
Motorer och bilar har alltid legat mig själv varmt om hjärtat även om intresset aldrig har varit så stort som för David.
Det var dock en glädjande syn att få se alla de bilar han satte ihop och alla de priser han vann för detta visade tydligt att han verkligen var duktig.
Alltid med matchande kläder och hår.
När en häftig bil kom rullande med Mr Fun så visste man att du hade varit i farten igen.

David, killen med fötterna stadigt på jorden och ett ständigt leende.
Aldrig en sur min och med glimten i ögat även om till och med du blev arg ibland.
När vi började sjuan hängde vi på Hörviksdiscon och när vi slutade nian spenderades klassresan i den svenska fjällen.
En eloge till lärarna som verkligen gjorde det för jag hade aldrig åkt iväg med 28 niondeklassare till fjällen. Den ena natten var det så kallt att vattnet inne i den ene lägenheten frös vilket ledde till en hel del roliga minnen då alla som gick på toa inte märkte att vattnet i den hade frusit.
Jag har pärmar med bilder från högstadietiden och även om vi senare aldrig har umgåtts finns det gott om foton från alla de platser vi har besökt samtidigt under olika omständigheter.

Jag beundrar människor som David något oerhört.
Många i hans sits hade satt sig rakt upp och ner men han har gjort tvärtom.
Istället för att deppa ihop, sätta sig i soffan och invänta sitt öde så rycker han sig i kragen och gör det han vill. Han ville köra Gumball och gör det!
Pengarna som blev över skänkte han oavkortat till Barncancerfonden för att försöka hjälpa någon annan i en jobbig sits. Han kunde lika gärna tagit dem själv men han är större än så.
Han har fått leva sin dröm istället för att deppa ihop.

Trots sjukdomar och dystra besked är du fortfarande densamma.
Du hälsar, pratar och är samma positiva person trots allt du har gått igenom.
Att ha fått följa din resa är oerhört roligt och jag önskar dig all lycka inför nästa Gumball för min övertygelse är stor att du tar hem även den om du har bestämt dig för det.
Go for it David!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/cancersjuke-david-vann-dromrallyt
https://www.gumball3000foundation.org/grid