fredag 14 juli 2017

För ett jämlikt land.

Norge vill gå ett steg längre än flera andra länder.
De vill förbjuda niqab i alla landets skolor och på alla nivåer.
svt.se

Den muslimska föreningen är emot det för de anser att det kan försvåra integrationen för dessa kvinnor. Slöjan kan de ju inte ta av och då måste de stanna hemma från skolan istället..
Norge har dock redan tagit ett beslut som inte Sverige har; de har idag redan lokala regler som gör att skolor kan förbjuda slöjor av olika slag redan nu.

Jag tycker detta är bra.
Jag anser att slöjan är ett sätt att förtrycka kvinnan och för mig är det mycket märkligt att vänsterfolket och alla de som så hängivet kallar sig för feminister, inte säger någonting.
De som anser sig stå på den svagas sida, som vill hjälpa kvinnor som har det jobbigt eller ungdomar som tvingas gifta sig. De är som vanligt helt tysta.
De säger inte ett ljud när risken är att man kan bli kallad för rasist.
Då är det nämligen bättre att bara vara tyst och hoppas på att ingen tycker något.

För mig är det en självklarhet att ingen i skolans värld ska bära någonting som är förknippat varken med religion eller politik. Alla ska vara opartiska och det gäller även eleverna.

Det finns de barn som har flytt den kultur som dessa flickor tvingas utöva.
Ska de då tvingas möta det varje dag?
Nej, självklart inte.

Vänstern blir arg när jag skriver som jag gör.
Det brukar de visa genom att skriva illa om personen de inte gillar samt högljutt säga att allting är en lögn. Istället kunde de försökt bevisa vad de gör.
Högljudda skrik och irritation räddar ingen.
Heja Norge!

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/norges-regering-niqab-maste-forbjudas-i-alla-skolor-pa-alla-nivaer