lördag 1 juli 2017

Medias roll..

Förtroendet för Trump falnar och i Sverige tror vi minst på honom.
Som jag ser det finns det olika vinklar på detta.
Om förtroendet för honom är sämst i Sverige, precis som om vi kan påverka någonting, så måste den stora frågan vara "VARFÖR!?"
svt.se

Jag hade inte röstat på Trump om jag bodde i USA men jag hade inte heller röstat på Clinton. Jag avskyr dödsstraffet och är helt emot det till skillnad från dem.
Var kommer då de flesta människors åsikter om USA ifrån?
Då tänker jag i Sverige för de flesta svenskar har garanterat inte varit i detta stora land.
För mig är det glasklart; media.
Vilken media?
Jo, skvallerpressen och den statliga median.
Hur vinklar de artiklarna eller nyhetsinslagen om Trump?
Inte positivt iallafall.

Media i andra länder visar garanterat inte samma sida av honom som Sverige gör och det är anledningen till mätningens resultat. Det kan ju vara så att Sverige visar en korrekt sida och andra länder en felaktig men det lär vi inte få veta.
Vi vet dock att svenskar har sämre förtroende för Trump än vad andra medborgare i Europa har.

Jag klagar ständigt över media för jag anser att de är vinklade.
Jag tycker att media över lag är väldigt vänsterorienterad och den fristad som getts Aschberg och kompani när de hänger ut människor som inte är dömda är för mig helt felaktig.
Det är ett brott att hacka någons konto men det var ok bara några näthatare fick hängas ut.
Näthatare som inte var dömda.
En sådan sak kan förmodligen bara hända i Sverige.

Trump, ja du.
Jag bryr mig inte.
Oavsett vad jag tycker och anser kan jag inte påverka någonting och därmed lägger jag ingen som helst energi varken på vad han gör eller inte gör.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ny-studie-omvarldens-usa-fortroende-rasar-efter-trump