söndag 2 juli 2017

Tyvärr ser det ut så..

Våldtäkter och sexuella ofredanden.
svt.se

Jag var aldrig en festivalmänniska och är det fortfarande inte.
Bara tanken på att lägga sig i en husvagn eller ännu värre, ett tält, så kryper det i kroppen.
Har jag gjort något så är det hotell eller som minst ett vandrarhem som gäller.
Allra helst det förstnämnda och skulle inte det gå fungerar det alldeles utmärkt att köra hem istället.

När jag var tonåring var det största problemet bajsmannen som var runt på festivaler.
Filmen Festival kom där någon gång och handlade om en våldtäkt på en festival och som jag minns det var det inte något som brukade hända. Det blev en diskussion när den filmen kom därför att det inte var någon vanlig företeelse.
Jag kan helt klart ha fel men hittar ingen statistik.
BRÅ har statistik och den gäller sexualbrott men bara från 16 års ålder och sträcker sig bara från 2005. Ökningen där är dock tydligt.
Det sista övergreppet på Bråvalla i helgen var på en femtonåring så hon hade inte ens kommit med i statistiken.

Igår berättade samma festival att det inte kommer bli någon nästa år.
Anledningen?
De ofredanden som varit under årets festival.
Det är visserligen inte lika många som förra året men det hjälps inte.
Jag tycker det är hemskt.
Hemskt att det finns de "barn" som inte förstår det här med mitt och ditt.
Det kanske inte är så på denna festival eller någon annan enskild men slår man ut det är det så det ser ut. De sista årens ökning går inte att missa för den som kan läsa statistik.

Media skulle ju kunna välja att publicera det som att svenskar de sista åren har blivit översexuella. Speciellt svenska män. De har dessutom tappat begreppet om vad man får göra mot en kvinna och inte.

Jag vet. Jag drar alla över en kam.
Det må så vara.
Det finns bara en logisk anledning till att sexualbrotten har ökat så drastiskt de sista åren och det är oavsett om man vill att det ska vara så eller inte.
Det spelar ingen roll vilken vänstermänniska man är som hyllar invandringen så går det inte att förklara bort det på något annat sätt.
Människor som inte anser att kvinnor är lika mycket värda som män har ökat drastiskt i antal och detta är anledningen till BRÅs statistik.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/sakerhetschef-pa-bravalla-tyvarr-ser-det-ut-sa-har
https://www.bra.se/brott-och-statistik/brottsutvecklingen/valdtakt-och-sexualbrott.html