söndag 8 oktober 2017

Konst?

Vad är konst?
För mig kan det vara olika saker men för mig är det inte konst att visa nakna människor på platser där mycket människor passerar. För mig är det bara ett sätt för konstnären att jaga uppmärksamhet.
svt.se

Tänk er att ni kommer till Sverige.
Ryktet om oss säger redan att vi är rätt mesiga och lama.
Vi är inkonsekventa, tysta och vill helst inte störa någon alls.
Ett land som välkomnat alla från länder med förtryck och som anser att hela världen borde flytta till just Sverige.
Tänk er att den personen kommer till Sverige och får se en stor bild av två halvnakna kvinnor med blod mellan benen. Känns det verkligen rätt?

Sverige är ju totalt absurt.
Igår skrev jag om det faktum att Bert inte längre ska finnas, eller rättare sagt vissa avsnitt, på SVT då de kan anses vara stötande mot någon i Sverige.
På vilket sätt kan denna "konst" inte vara stötande för någon?
Men då gör det inget för det kallas för konst?

Konsten i tunnelbanan består av mensblod och nakenhet i olika former.
Tror verkligen inte Stockholms stad att det finns de som anser att detta är stötande?
Tänk alla de människor som har kommit till vårt land där man inte ens får visa sitt hår eller anklarna. Tror inte någon att de känner sig kränkta av dessa bilder?

Jag känner mig inte kränkt utan tycker bara att det är totalt osmakligt.
Nakenhet är inget konstigt och inte mens heller men det är för mig ingenting man behöver skylta med. Skulle någon vilja ha detta hemma hos sig så ok men jag betvivlar att någon hade fått måla sitt hus på detta sätt. Där finns det nämligen garanterat en detaljplan som inte godkänner vad som helst.

Finns det ingen bättre konst så tycker jag att den grå betongen bak passar alldeles utmärkt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/ny-konst-i-tunnelbanan