fredag 13 oktober 2017

Min pappa, mamma, mamma och mamma.

En fru, flera fruar.
Det borde inte ens fungera men det gör det.
I Sverige är det dock olagligt gift sig med flera och jag håller helt och hållet med mitt parti i denna fråga. Jag anser inte att månggiften som skett utomlands ska gälla i Sverige.
svt.se

Jag har i sak inga bekymmer med att det finns de som väljer att leva ihop flera stycken.
Jag har i grunden inte heller någon förståelse alls för att man ens gifter sig mer än för de fördelar det har för barnen men kombinationen där stör mig.
Vill du som man leva med fyra kvinnor, vilket är vad islam godkänner, så gör det.
Det finns dock inte ett enda skäl till varför man måste gifta sig med allihop.
Monogami kanske enligett deras tro är förlegat men som det står i den ena artikeln så anser islam att man ska följa de lagar och bestämmelser som finns i det land man bor.
Därmed borde saken vara slutdiskuterad.

Islam säger att de ska följa svensk tradition och svensk lag säger att det är förbjudet med månggifte. Därmed bör frågan vara över.
För mig är det väldigt märkligt att man flyr ett land för att sedan försöka införa samma stenålderstänk man flydde från även här.
Var allt så bra innan så flytta tillbaka.

I Sverige gifter man sig med en person.
Passar inte det längre så byt, inget hindrar dig men det ska vara på sådana villkor att barnen inte ska kunna drabbas. Deras pengar kan enligt svensk lag inte röras.
Hur gör man då om man är många parter som ska vara likvärdiga?

Hon som vill införa månggifte i Sverige säger att hennes mamma var svartsjuk på de andra fruarna men att hon fick vänja sig. Det finns andra saker man säkert också vänjer sig vid.
I Sverige har vi inte sex med barn och vi gifter oss inte innan vi har fyllt arton år.
Då gifter vi oss inte med kusinen för det är incest och de som ska gifta sig får självklart välja själv.
Ingen ska säga till någon annan vem de ska leva med.
Detta är saker som i Sverige är självklart och jag kan inte för mitt liv förstår vad man gör här om de lagar vi har känns så fel.

Jag skulle inte kunna flytta till Iran för att försöka införa ett traditionellt julfirande för alla, bikini på stränderna och exakt jämlika regler för män och kvinnor.
Det fungerar nämligen inte så där.
På samma sätt anser jag att människor som kommer till Sverige ska anamma våra lagar och regler.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hennes-pappa-hade-flera-fruar-borde-vara-tillatet-med-manggifte-i-sverige
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/leila-ishak-manggifte-hor-inte-hemma-i-sverige
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/moderaterna-vill-inte-acceptera-manggifte-i-sverige