torsdag 19 oktober 2017

Tänk vilken skillnad..

Trivas.
Det är riktigt viktigt oavsett vem man är.
Att trivas på sitt arbete är lika viktigt som att det ska kännas bra privat.
Jag har i princip alltid trivts.
Det finns ställen jag har inte har gjort det på men då har jag förändrat det och där tror jag rädslan ligger. Man vet vad man har men inte vad som väntar.
Jag har ingen förståelse för att man inte gör något åt sin situation.
svt.se

Mottot bör vara att man ska skaffa ett bra arbete där man trivs, med en hyfsad lön och där du får mycket tid över till det du håller högst vilket bör vara familjen.
Familjen går för mig före allt.
Därför valde jag att arbeta i min hemby.
Plötsligt behövde jag inte pendla en till en och en halv timme varje dag.
Jag kan gå till jobbet om jag vill.
Alla aktiviteter hålls inom kommunen och är det längre bort åker vi allihop.
En väldigt vis man sa till mig för många år sedan att det finns inget som säger att någon blir lyckligare av att sitta på en sten i Thailand än en på Stibyberget och han har så rätt.
Lyckan kommer inte, den väljer man.

Forskning visar att många mår dåligt på sina arbeten.
Varför stannar man då kvar?
Det finns inte en chans i världen att någon kommer tacka dem för att de ställer upp.
De kommer inte hela att göra ett effektivt och bra arbete om de egentligen inte vill vara där.
För mig är det a och o att trivas.

Jag trivs.
Jag älskar mitt arbete och min arbetsplats.
Jag kan inget annat än att hylla mina kollegor för tillsammans är vi anledningen till att det är ett bra jobb. Det tillsammans med en bra ledning för oavsett hur det ser ut i kommunhuset så har jag en bra chef som lyssnar och minns när det är något.
En chef och kollegor som håller ihop fast att vi inte tycker och tänker likadant alltid.
Vi har ju alla samma mål; det ska bli bra för alla elever på skolan för vi är där på grund av dem, inte tvärtom.

Trivs du inte på ditt jobb?
Byt. Har du ingen utbildning så utbilda dig eller gör något annat.
Det mest slitsamma arbete blir nämligen så mycket enklare om du bara trivs med det du gör.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/manga-mar-daligt-av-sitt-arbete