lördag 2 december 2017

(S)om vanligt.

Behöver du en lägenhet?
Bli facklig.
Engagera dig inom de röda!
svt.se

Det som för mig är mest märkligt är att det finns ungdomar som på allvar menar att vi ska betala till fackförbunden på grund av allt bra de har gjort genom tiderna. Jag har haft människor som berättar för mig att Sverige inte hade varit det Sverige som finns idag om inte facket i alla dess konstellationer hade kommit till.
Det är fullt möjligt.
För hundra år sedan hade säkert även jag varit socialdemokrat men de sista hundra åren har det hänt en hel del både i Sverige och i världen.

För mig är det självklart att jag ska se på vad som händer nu och se framåt.
Jag ska tänka på vad som kan bli bättre nu, inte se på hur mycket sämre det var förr.
Har man fastnat i det tänket röstar man garanterat rött med.
"Så här har det alltid varit och det är bra!"

Jo men grattis. Använd då kasettband eller fast hemtelefon. Lämna din mobil och beroende på hur långt back i tiden som det egentligen räknas som "bäst" så kan du köpa häst och vagn med.
Vi måste se framåt och i dagens samhälle behövs det inget rött fack längre.

Ett av fackförbunden, ett till, visar sig nu fortfarande dela ut lägenheter i Stockholms innerstad till dem som är högt engagerade inom just deras fack. Jag kunde väl på något sätt kunnat förstå att det ska ordnas en bostad för att man ska kunna sköta sitt jobb om man kommer från en annan del av landet men det är upp till medlemmarna.
Att låta syskonbarn och andra släktingar få lägenheterna är dock helt fel för mig.
I det röda Sverige ska det nämligen inte spela någon roll vilka dina föräldrar är.
Det ska inte göras skillnad på folk och fä utan vi är alla lika.
Varför behandlas då inte alla lika inom de socialdemokratiska leden?

Det är nu några kommer påstå att jag är avundsjuk.
Några kommer inte ens läsa hot men sedan påstå att facket är fantastiskt bra för alla människor!
En vän till mig betalar nästan 900 kronor i månaden i fackavgift.
Det blir 10 800 kronor på ett år, av skattade pengar.
Känns det bra att skänka en betald semesterresa, varje år, för att eliten inom tyckandet ska få en varsin lägenhet?

Du kanske tycker det är bra men jag tycker att det är absurt.
Solidariska socialdemokrater..

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/intern-graddfil-pa-bostadsmarknaden-for-fackanstallda